KudoZ home » Polish to English » Idioms / Maxims / Sayings

sprawiedliwość ludowa

English translation: people's justice


20:59 Sep 13, 2007
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
Polish term or phrase: sprawiedliwość ludowa
kontekst: "bogaci zostaną poniżeni w imię sprawiedliwości ludowej"

Chodzi o taki rodzaj mentalności, zgodnie z którym tym, którym się za dobrze wiedzie (są szczęśliwi, bogaci etc.), powinno się przytrafić coś złego, żeby było "sprawiedliwie". A jak się nie chce przytrafić, to trzeba się postarać żeby się przytrafiło ;)

Wymyśliłam sobie "folk justice" analogicznie do "folk etymology," ale gugla się to podejrzanie słabo (ok. 800 wypluć), więc już sama nie wiem, co z tym fantem zrobić.
anna-k
English translation:people's justice
Explanation:
http://tinyurl.com/2wkojt

Tak jak "Peopl's Republic of Poland", itd.

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2007-09-13 21:36:48 GMT)
--------------------------------------------------

oj, zgubiłem "e"

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-09-14 01:57:36 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście pod warunkiem, że czytelnicy poznają się na ironii; w przeciwnym razie w ogóle odszedłbym daleko i użył najzwięźlejszego słowa na takie odczucia: http://tinyurl.com/2k3sfq
To naprawdę jest nieźle zakorzenione w angielskim
Selected response from:

Tomasz Poplawski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2people's justice
Tomasz Poplawski
3 +1popular justice
Maciek Drobka


Discussion entries: 8





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
popular justice


Explanation:
Wg mnie tak by to było.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-13 22:24:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/288oos
http://tinyurl.com/ysxdrp

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  skisteeps
8 mins
  -> dziękuję

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
people's justice


Explanation:
http://tinyurl.com/2wkojt

Tak jak "Peopl's Republic of Poland", itd.

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2007-09-13 21:36:48 GMT)
--------------------------------------------------

oj, zgubiłem "e"

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-09-14 01:57:36 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście pod warunkiem, że czytelnicy poznają się na ironii; w przeciwnym razie w ogóle odszedłbym daleko i użył najzwięźlejszego słowa na takie odczucia: http://tinyurl.com/2k3sfq
To naprawdę jest nieźle zakorzenione w angielskim

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Gadomska: jestem za "schadenfreude", pasuje jak ulał także w kontekscie dyskusji anny, Macka i Jerzego
12 hrs
  -> Dzięki, Barbara, chociaż ja mam wrażenie jakby przesuwającego się punktu ciężkości w kolejnych wypowiedziach Anny

agree  Himawari: "schadenfreude" jest indywidualne, "people's justice" jest klasowe, zakładając że chodzi o "mohery", czyli polską "underclass", "people's justice" może być lepiej.
1 day28 mins
  -> Dzięki; zastanawiam się, czy "schadenfreude" nie można - nieco metaforycznie - odnieść do grupy