KudoZ home » Polish to English » Idioms / Maxims / Sayings

handel łóżkowy

English translation: street peddling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:handel łóżkowy
English translation:street peddling
Entered by: JamJest

11:39 Mar 6, 2008
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings / handle uliczny
Polish term or phrase: handel łóżkowy
Myślę, że 'street commerce' nie oddaje swoistego folkloru typowego dla niektórych ulic Warszawy. Może jest inne wyrażenie.
JamJest
street peddling
Explanation:
peddling, peddler - poszedłbym tym tropem, bo jest bardziej jednoznaczny, trade wydaje mi się zbyt oficjalne
http://tinyurl.com/286xv8
Selected response from:

Tomasz Poplawski
Grading comment
Dziękuję wszystkim. Wybieram tę podpowiedź.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3street trade
Stuart Dowell
4 +2street peddling
Tomasz Poplawski
4stall tradingBubz


Discussion entries: 3





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
street trade


Explanation:
:0)

Stuart Dowell
Poland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marek Daroszewski (MrMarDar)
19 mins

agree  Andrzej Lejman: Tak, wszelkie próby dosłownego tłumaczenia spowodują kompletną niezrozumiałość dla obcokrajowca
53 mins

agree  M.Kornijów
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
street peddling


Explanation:
peddling, peddler - poszedłbym tym tropem, bo jest bardziej jednoznaczny, trade wydaje mi się zbyt oficjalne
http://tinyurl.com/286xv8

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Dziękuję wszystkim. Wybieram tę podpowiedź.
Notes to answerer
Asker: Jeżeli chopdzi o skojarzenie z narkotykami to podaję def. z dużego 22 tomowego Oxforda: The occupation of a pedlar; the carrying about of small goods for sale. peddling out, dealing out or retailing in petty quantities.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ewa Dabrowska: zdecydowanie kojarzy się z narkotykami
48 mins
  -> przykro mi, ale nie mogę zgodzić się z Twoją uwagą, popatrz na linki; "peddler" to postać z tradycjami, sprzedawca sznurówek na rogu, z którego wyrasta kapitalista, itp.

agree  legato
8 hrs

agree  Polangmar: Jasne: http://je.pl/3r67 .
13 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stall trading


Explanation:
Znaczy to samo co street trading, ktore tez popieram. Z lozkami nic nie kojarze, chyba zeby wymyslic polska wersje "stretcher trading" ??, ale to juz chyba kojarzy sie z produkcja i sprzedaza lozek polowych

Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 42