KudoZ home » Polish to English » Idioms / Maxims / Sayings

kanapowiec

English translation: couch dog


12:22 Mar 31, 2008
Polish to English translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
Polish term or phrase: kanapowiec
Jak wilk został kanapowcem. (chodzi tu o psa)
Alishia
English translation:couch dog
Explanation:
zainspirowana allp "couch potato" ;)

zobacz:

http://picasaweb.google.com/braveandcrazy/Indy/photo#5121653...

Merlin's been my best friend for over 15 years. He is a cuddly couch dog, never lets anyone stay up late alone, likes to sing, and has the softest ears and the biggest heart in the world.
http://www.dogage.com/care/dogofmonth.aspx?yr=2005

10. My daddy didn't want me to be a "couch dog" until he fell in love with me and couldn't resist scooping me up to be with him.
http://penguinart.com/journal_archives/2004_05_01_pgarchive....

no albo właśnie: pooch, tak bardziej neutralnie

chociaż "lapdog" też brzmi dobrze :)

Selected response from:

*eva*
United Kingdom
Grading comment
Dzięki. Chyba zmienię jednak 'lapdog' na 'couch dog', bo w tekście mowa jest właśnie o spaniu piesków w pościeli itp. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1couch dog
*eva*
3 +2lapdog
allp


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
lapdog


Explanation:
Rozumiem to jako ewolucję od dzikiego drapieżnika do kompletnie udomowionej maskotki. From wolf to lapdog?

see:
http://www.proz.com/kudoz/2499740

--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2008-03-31 17:27:49 GMT)
--------------------------------------------------

przyszło mi jeszcze do głowy, że można też użyć "couch potato", czyli klasycznej nazwy kanapowca-człowieka, ale wtedy trzeba by dodatkowo zaznaczyć w tytule, że w dalszym ciągu chodzi o psa: From wolf to couch potato - Evolution of dog, czy coś takiego.

allp
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alishia: tak chodzi o to :)
2 mins
  -> to fajnie :) ale jako Asker wstawiaj swoje komentarze w Add note albo Note to the Answerer :)

agree  *eva*: tak i brzmi fajnie, chyba żeby się uczepić, że lapdog to taki malutki, a kanapowiec może ważyć z 60 kilo, ale to raczej nieistotne//racja, np. taki chihuahua, niektórzy twierdzą, że ewoluował wręcz w stronę kota :P ;)//ewentualnie: from wolf to pooch?
1 hr
  -> jak malutki, to tym wyraźniejsza staje się skala ewolucji, nieprawdaż? :) //pooch też jest niezłym pomysłem, daj to jako odpowiedź! a chihuahua podobny jest do kota bodajże egipskiego, ten z kolei przypomina łysego psa :)

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
couch dog


Explanation:
zainspirowana allp "couch potato" ;)

zobacz:

http://picasaweb.google.com/braveandcrazy/Indy/photo#5121653...

Merlin's been my best friend for over 15 years. He is a cuddly couch dog, never lets anyone stay up late alone, likes to sing, and has the softest ears and the biggest heart in the world.
http://www.dogage.com/care/dogofmonth.aspx?yr=2005

10. My daddy didn't want me to be a "couch dog" until he fell in love with me and couldn't resist scooping me up to be with him.
http://penguinart.com/journal_archives/2004_05_01_pgarchive....

no albo właśnie: pooch, tak bardziej neutralnie

chociaż "lapdog" też brzmi dobrze :)



*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48
Grading comment
Dzięki. Chyba zmienię jednak 'lapdog' na 'couch dog', bo w tekście mowa jest właśnie o spaniu piesków w pościeli itp. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp: no proszę, to couch dog też istnieje, a w takim razie dostaje moje poparcie :)// No widzisz przydało się. Couch lapdog pewnie też może być, dlaczego nie, chociaż te małe to takie bardziej ruchliwe som :)
15 mins
  -> dzięki :) może się przyda, jeśli w tekście element kanapy odgrywa jakąś rolę. Ciekawe, czy może być: couch lapdog? :D //no, bo wcinajom czekoladki :))