KudoZ home » Polish to English » Law: Taxation & Customs

Obowiązek podatkowy a zobowiązanie podatkowe

English translation: tax liability / tax obligation


18:47 May 18, 2005
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
Polish term or phrase: Obowiązek podatkowy a zobowiązanie podatkowe
obowiązek w znaczeniu "musisz zapłacic"
zobowiązanie w znaczeniu "ile masz zapłacić"
henr
English translation:tax liability / tax obligation
Explanation:
TEPIS
Tax Ordinance Act of 29 August 1997

Article 4. Tax liability shall be an unspecified duty, resulting from tax Acts, to make a compulsory pecuniary performance in relation to the occurrence of an event specified by such Acts.

Article 5. A tax obligation shall be an obligation of the taxpayer, resulting from a tax liability, to pay a tax in favour of the State Treasury, a voivodeship, poviat or gmina in the amount, time limits and place determined in the provisions of tax law.

Art. 4. § 1. Obowiązkiem podatkowym jest nieskonkretyzowana powinność poniesienia przymusowego świadczenia pieniężnego w związku z zaistnieniem zdarzenia określonego w ustawie.

§ 2. Zakres podmiotowy obowiązku podatkowego, przedmiot opodatkowania, moment powstania obowiązku podatkowego oraz stawki podatkowe określają ustawy podatkowe.

Art. 5. (3) Zobowiązaniem podatkowym jest wynikające z obowiązku podatkowego zobowiązanie podatnika do zapłacenia na rzecz Skarbu Państwa, województwa, powiatu albo gminy podatku w wysokości, w terminie oraz w miejscu określonych w przepisach prawa podatkowego
Selected response from:

ZenonStyczyrz
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Tax obligation and taxes payable
bartek
4tax liability, tax chargesJanina Nowrot
3tax liability / tax obligation
ZenonStyczyrz


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tax liability / tax obligation


Explanation:
TEPIS
Tax Ordinance Act of 29 August 1997

Article 4. Tax liability shall be an unspecified duty, resulting from tax Acts, to make a compulsory pecuniary performance in relation to the occurrence of an event specified by such Acts.

Article 5. A tax obligation shall be an obligation of the taxpayer, resulting from a tax liability, to pay a tax in favour of the State Treasury, a voivodeship, poviat or gmina in the amount, time limits and place determined in the provisions of tax law.

Art. 4. § 1. Obowiązkiem podatkowym jest nieskonkretyzowana powinność poniesienia przymusowego świadczenia pieniężnego w związku z zaistnieniem zdarzenia określonego w ustawie.

§ 2. Zakres podmiotowy obowiązku podatkowego, przedmiot opodatkowania, moment powstania obowiązku podatkowego oraz stawki podatkowe określają ustawy podatkowe.

Art. 5. (3) Zobowiązaniem podatkowym jest wynikające z obowiązku podatkowego zobowiązanie podatnika do zapłacenia na rzecz Skarbu Państwa, województwa, powiatu albo gminy podatku w wysokości, w terminie oraz w miejscu określonych w przepisach prawa podatkowego


ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bartek: na odwrot - zupelnie. Ja tam nie wrog TEPISU :-) Ale .... :-)
23 mins
  -> też mi się nie do końca podobało - ale porównaj obie wersje. Poza tym jeśli tlumaczenie jest przysięgłe zawsze można się powołać na wersję TEPISU :)))

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tax liability, tax charges


Explanation:
tax liability, tax charges



    www.grant-thornton.co.uk/client240/grantthorntoncontent.nsf/ 0/80d093f229e23de280256e5a00680e28?OpenDocument - 13
Janina Nowrot
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bartek: nie tak - liability = zobowi±zanie; charges = obci±zenia
15 mins

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Tax obligation and taxes payable


Explanation:
Sl. Kozierkiewicza

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 1 min (2005-05-18 19:48:41 GMT)
--------------------------------------------------

zobowiazania tez mozna dac jako - tax liability

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 30 mins (2005-05-18 20:17:32 GMT)
--------------------------------------------------

Residents Abroad Have Continuing Tax Obligation US citizens living outside the
United States have a continuing federal tax-filing obligation to the United ...
www.thetimesharebeat.com/stuffs/rend08.htm
czyli obowi±zek podatkowy

.. tax evasion, uchylanie się od placenia podatków. tax haven, raj podatkowy.
tax liability, zobowiazanie podatkowe. transfer taxes, podatki transferowe ...
www.taxworld.org/Language/taxpoland.htm

czyli zobowi±zanie

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 212

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  warsaw_guy
1 hr

agree  Janina Nowrot
11 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): ZenonStyczyrz, Zenzka, bartek