KudoZ home » Polish to English » Law: Contract(s)

osoba najbliższa wobec

English translation: immediate family (member)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:osoba najbliższa wobec
English translation:immediate family (member)
Entered by: Przemyslaw Podmostko

21:41 Nov 26, 2008
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Polish term or phrase: osoba najbliższa wobec
Kontekst:

Niezależni członkowie Rady Nadzorczej nie mogą być osobami w jakikolwiek sposób powiązanymi ze Spółka (za wyjątkiem członkostwa w Radzie Nadzorczej); w szczególności nie mogą być osobami najbliższymi wobec: pracowników Spółki, pracowników Spółek zależnych lub dominujących wobec Spółki, etc, etc...

a dalej jest:

przez osobę najbliższa rozumie sie małżonka, wstępnego, zstępnego, rodzeństwo,powinowatego w tej samej linii lub stopniu, osobę pozostajaca w stosunku przysposobienia oraz jej małżonka, a także osobę pozostąjacą we wspólnym pożyciu

Chciałem napisać "closely related to" ale z tego co widzę odnosi się to do pokrewieństwa a tu nie tylko o pokrewieństwo chodzi. Ma ktoś pomysł jak to przetłumaczyć żeby zawrzeć wszystkie aspekty znaczeniowe? Thx!
Przemyslaw Podmostko
United Kingdom
immediate family (member)
Explanation:
IMO, po konsultacji z kanadyjskim nativem

immediate family:
Spouse, parents and grand parents, children and grand children, brothers and sisters, mother in law and father in law, brothers in law and sisters in law, daughters in law and sons in law. Adopted and step members are also included in immediate family.
http://www.businessdictionary.com/definition/immediate-famil...
Selected response from:

Iwona2502
Poland
Grading comment
Thank you very much! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4immediate family (member)Iwona2502
4 +2next of kinxxxOTMed


Discussion entries: 3





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
next of kin


Explanation:
.

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sylwia Dziuba
5 mins

agree  Joanna Pryga
45 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
immediate family (member)


Explanation:
IMO, po konsultacji z kanadyjskim nativem

immediate family:
Spouse, parents and grand parents, children and grand children, brothers and sisters, mother in law and father in law, brothers in law and sisters in law, daughters in law and sons in law. Adopted and step members are also included in immediate family.
http://www.businessdictionary.com/definition/immediate-famil...


    Reference: http://www.gov.mb.ca/csc/policyman/fammember.html
Iwona2502
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you very much! :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bubz: Obydwie odpowiedzi w praktyce moga obejmowac rowniez partnera (konkubenta jak to wysoce nieprzyjemnie okresla sie po polsku). Jednak ta odpowiedz IMO odpowiada lepiej rejestrowi powyzszego tekstu.
51 mins
  -> Dziękuję :)

agree  Ivona: Zwykle w Stanach w takich sytuacjach uzywa sie immediate family or simply family members, or related persons
1 hr
  -> Dziękuję :)

agree  Dariusz Saczuk
2 hrs
  -> Dziękuję :)

agree  smok
9 hrs
  -> Dziękuję :)