KudoZ home » Polish to English » Law (general)

wadliwie wniesiony

English translation: improperly contributed


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wadliwie wniesiony
English translation:improperly contributed
Entered by: Polangmar

21:23 Feb 2, 2012
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Audyt prawny
Polish term or phrase: wadliwie wniesiony
Kapitał zakładowy został obniżony o kwotę stanowiącą wartość zwróconego budyunku, który został wadliwie wniesiony do Spółki.
Tomasz Grząślewicz
Poland
improperly contributed
Explanation:
contributed improperly

Sporo wystąpień w podobnych kontekstach (nie po kolei): http://tinyurl.com/7tpp5f2

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2012-02-02 21:39:44 GMT)
--------------------------------------------------

Tu lepiej widać: http://tinyurl.com/7gnj84v

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2012-02-02 22:06:30 GMT)
--------------------------------------------------

D.C. Mayor Anthony A. Williams said yesterday his troubled re-election campaign committee would return any money that was contributed improperly by the Washington Teachers' Union, which yesterday was taken over by its parent union, the American Federation of Teachers.
http://goliath.ecnext.com/coms2/gi_0199-938974/Williams-camp... [inny kontekst, ale podobny sens]

wnieść aportem majątek
make contribution-in-kind of property
www.proz.com/kudoz/3916280
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję, wybrałem tę odpowiedź:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4improperly contributedPolangmar
3invalidly contributed
inmb


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
improperly contributed


Explanation:
contributed improperly

Sporo wystąpień w podobnych kontekstach (nie po kolei): http://tinyurl.com/7tpp5f2

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2012-02-02 21:39:44 GMT)
--------------------------------------------------

Tu lepiej widać: http://tinyurl.com/7gnj84v

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2012-02-02 22:06:30 GMT)
--------------------------------------------------

D.C. Mayor Anthony A. Williams said yesterday his troubled re-election campaign committee would return any money that was contributed improperly by the Washington Teachers' Union, which yesterday was taken over by its parent union, the American Federation of Teachers.
http://goliath.ecnext.com/coms2/gi_0199-938974/Williams-camp... [inny kontekst, ale podobny sens]

wnieść aportem majątek
make contribution-in-kind of property
www.proz.com/kudoz/3916280

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1665
Grading comment
Dziękuję, wybrałem tę odpowiedź:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  inmb: Mam wątpliwości co do "improperly", gdyż oznacza to w sposób niestosowny, niewłaściwy (ale nie nieważny / wadliwy), co zresztą widać dobrze w podanym przez Ciebie przykladzie z Washington Teachers' Union
14 hrs
  -> wadliwy = niewłaściwy ze względów formalnych/prawnych; natomiast nie można utożsamiać pojęć "wadliwy" i "nieważny" (jak to sugeruje powyższy ukośnik między tymi terminami)

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
invalidly contributed


Explanation:
Jak słusznie zauważył wcześniej Polangmar, chodzi o wady prawne, które powodują, że aport nie jest w świetle prawa ważny.

Przykłady z "validly contributed" można znaleźć tutaj:
http://www.google.pl/#hl=pl&cp=35&gs_id=9l&xhr=t&q="validly ...

http://www.google.pl/#hl=pl&cp=33&gs_id=ce&xhr=t&q="validly ...

oraz "invalid contribution" - w kontekstach inwestycyjnych i kapitałowych
http://www.google.pl/#hl=pl&cp=22&gs_id=fu&xhr=t&q="invalid ...


--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2012-02-03 20:54:10 GMT)
--------------------------------------------------

Wada a nieważność:

W skardze złożonej na powyższą decyzję, Skarżąca wniosła o jej uchylenie z uwagi na to, że wniesienie aportu miało wady prawne i jako takie było nieskuteczne. Przy wniesieniu aportu naruszono bowiem przepisy art. 230 k.s.h., a także art. 158 § 1 tego kodeksu, a zatem czynność wniesienia aportu jest nieważna i jako taka nie wywołuje skutków podatkowych.



--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2012-02-03 20:54:52 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/iii-sa-wa-513-04,podatek_...

inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 462
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za pomoc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: wadliwie, a nie w sposób nieważny - to, czy wadliwe wniesienie było nieważne, to odrębna kwestia (w pewnych okolicznościach wadliwe wniesienie może być ważne, bo niektóre wady prawne nie skutkują nieważnością)
6 hrs
  -> dzięki; podtrzymuję swoje zdanie, że wadliwość ma więcej wspólnego z niewaznością niż z niewłaściwością (nieodpowiednim zachowaniem), zwłaszcza w kwestii aportu na gruncie KSH