KudoZ home » Polish to English » Law (general)

pragmatyka zawodowa

English translation: labour regulations


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:pragmatyka zawodowa
English translation:labour regulations
Entered by: Bubz

18:59 Nov 25, 2013
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: pragmatyka zawodowa
W wyniku badań stwierdzam, że przewidywana reforma stanowi propozycję nowej ‎pragmatyki pracowniczej dla potrzeb urzędników skarbowych, wykazującą swoiste cechy. ‎

przewidywana reforma to reforma administracji
nnts5
labour regulations
Explanation:
trzeba odroznic od prawa pracy (labour law)

Pragmatyka (także: pragmatyka zawodowa, służbowa lub urzędnicza) – pojęcie z zakresu języka prawniczego, określające każdy akt prawny regulujący kompetencje, zasady hierarchii służbowej a także prawa i obowiązki pracowników administracji publicznej (także wyodrębnionej ich kategorii, zatrudnionych w danego rodzaju służbie, np. żołnierzy, funkcjonariuszy służby więziennej). Przepisy te w zakresie przez siebie regulowanym wyłączają zastosowanie odpowiednich przepisów Kodeksu pracy. W niektórych przypadkach pragmatyka może wyłączać prawo pracownika do ochrony swoich praw przed sądem pracy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pragmatyka
slowniki
http://www.translatica.pl/slowniki/po-polsku/labour law regu...
http://www.thefreedictionary.com/Labour regulation
przyklad
http://www.paiz.gov.pl/polish_law/labour_regulations

w kontekscie mozna dodac "the (given) industry's labour relations"

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2013-11-25 23:50:44 GMT)
--------------------------------------------------

cos zjadlam, przepraszam, mialo byc "labour relations regulations"
Selected response from:

Bubz
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1labour regulationsBubz
4labor law provisionsLilianNekipelov
3professional pragmaticsSerenadele


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
labor law provisions


Explanation:
in this context.



LilianNekipelov
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 260

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
labour regulations


Explanation:
trzeba odroznic od prawa pracy (labour law)

Pragmatyka (także: pragmatyka zawodowa, służbowa lub urzędnicza) – pojęcie z zakresu języka prawniczego, określające każdy akt prawny regulujący kompetencje, zasady hierarchii służbowej a także prawa i obowiązki pracowników administracji publicznej (także wyodrębnionej ich kategorii, zatrudnionych w danego rodzaju służbie, np. żołnierzy, funkcjonariuszy służby więziennej). Przepisy te w zakresie przez siebie regulowanym wyłączają zastosowanie odpowiednich przepisów Kodeksu pracy. W niektórych przypadkach pragmatyka może wyłączać prawo pracownika do ochrony swoich praw przed sądem pracy.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pragmatyka
slowniki
http://www.translatica.pl/slowniki/po-polsku/labour law regu...
http://www.thefreedictionary.com/Labour regulation
przyklad
http://www.paiz.gov.pl/polish_law/labour_regulations

w kontekscie mozna dodac "the (given) industry's labour relations"

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2013-11-25 23:50:44 GMT)
--------------------------------------------------

cos zjadlam, przepraszam, mialo byc "labour relations regulations"


Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 132

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
3 days5 hrs
  -> Juz sie nawet zdazylam wpisac w glosie. dzieki :)

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
professional pragmatics


Explanation:
professional pragmatics

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2013-11-25 20:08:32 GMT)
--------------------------------------------------

lub: professional regulations

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2013-11-25 20:40:05 GMT)
--------------------------------------------------

lub: professional labour relations

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2013-11-25 20:53:12 GMT)
--------------------------------------------------

lub: Labor Law Regulations

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2013-11-25 20:58:10 GMT)
--------------------------------------------------

lub: professional legal regulations

--------------------------------------------------
Note added at   11 godz. (2013-11-26 06:10:06 GMT)
--------------------------------------------------

wycofuję: professional pragmatics

Serenadele
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12