KudoZ home » Polish to English » Law (general)

udział osób trzecich

English translation: third party\'s involvement

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:udział osób trzecich
English translation:third party\'s involvement
Entered by: Piotr Łazorko

00:09 Mar 13, 2018
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / prawo karne
Polish term or phrase: udział osób trzecich
"Śledczy muszą sprawdzić, jak długo ciało znajdowało się w wodzie, by wykluczyć inne wersje. Sprawdzany jest też ewentualny wątek udziału osób trzecich, np. przez popchnięcie 34-latka do wody. – Wstępnie biegły z zakresu medycyny sądowej stwierdził, że przyczyną zgonu było utonięcie, ale ostateczne wyniki będą znane po przeprowadzeniu badań dodatkowych — stwierdził prokurator Janusz Hnatko."


http://niezalezna.pl/219248-tragiczny-final-poszukiwan-piotr...
Piotr Łazorko
Poland
third party's involvement
Explanation:
imho :-)
Selected response from:

Marquis
United States
Grading comment
Dziękuję!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2third party's involvement
Marquis
3participation of an unrelated party
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
third party's involvement


Explanation:
imho :-)

Marquis
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31
Grading comment
Dziękuję!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Foltyn
6 hrs
  -> Thank you!

agree  Andrzej Mierzejewski: IMO.
1 day 11 hrs
  -> Thank you!

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
participation of an unrelated party


Explanation:
Pojęcie osoby trzeciej w prawie cywilnym jest dość szeroko ujmowane. Jako osobę trzecią uznaje się podmiot, który nie jest związany ze stosunkiem łączącym inne podmioty. Niekoniecznie musi być przez to rozumiana jakaś konkretna osoba. Raczej chodzi tutaj o pewien nieograniczony zbiór osób.
http://e-prawnik.pl/porady-prawne/prawo-cywilne/pojecie-osob...
ccccccccccccccccc
Osoba trzecia, często wymieniana w aktach prawnych – każda osoba fizyczna, osoba prawna bądź też jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której nie dotyczy dana umowa, stosunek prawny czy też inna, skonkretyzowana przepisami, relacja.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Osoba_trzecia

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 792