KudoZ home » Polish to English » Law/Patents

wezwanie przedsadowe

English translation: final call for payment


05:03 Oct 31, 2001
Polish to English translations [Non-PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: wezwanie przedsadowe
wezwanie do zaplaty zanim sprawa zostanie skierowana na droge postepowania sadowego
Lucja Biel, Ph.D.
Poland
English translation:final call for payment
Explanation:
Tak proponuje Słownik polsko-angielski terminologii prawniczej Ewy i Joanny Małkiewicz. Myślę, że trafnie.
Pozdrawiam,
MK
Selected response from:

makary
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3final call for paymentmakary
4final reminderpidzej
4call for paymentJacek Krankowski


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
call for payment


Explanation:
call = a demand for payment of money
-banking: for repayment of loan
-contract: esp. by formal notice

i pare jeszcze innych kontekstow, z ktorego to powodu przychylalbym sie do dodania "for payment", ktory to zwrot proponuje slownik.

Albo tez: a letter calling for payment

JK


    Polsko-ang. slownik terminologii prawniczej, Malkiewicz
Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 1633

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
final reminder


Explanation:
in which you tell the debtor to pay up or else--sprawa zostanie skierowana na droge postepowania sadowego
Not terribly formal sounding though

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1733

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
final call for payment


Explanation:
Tak proponuje Słownik polsko-angielski terminologii prawniczej Ewy i Joanny Małkiewicz. Myślę, że trafnie.
Pozdrawiam,
MK

makary
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 160
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon
3 hrs

agree  ponar: "final call" wedlug mojego slownika
3 hrs

agree  Jacek Krankowski: Wydanie z ktorego roku? Jak dokladnie brzmi tam polskie haslo i gdzie sie znajduje? Dzieki!
1 day 11 hrs
  -> Polsko-angielski słownik terminologii prawniczej Toruń 1997, pod hasłem "wezwanie" - "ostateczne wezwanie dłużnika"