KudoZ home » Polish to English » Law/Patents

postępowanie antydumpingowe

English translation: anti-dumping proceeding (s)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:postępowanie antydumpingowe
English translation:anti-dumping proceeding (s)
Entered by: Jacek Krankowski

11:40 Jun 6, 2002
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: postępowanie antydumpingowe
Ustawa z 24 sierpnia 2001
maziak
anti-dumping practices
Explanation:
Wstępnie zgodziłam się z Jackiem, ale po zastanowieniu doszłam do wniosku, że to jest jednak chyba najczęściej spotykana forma, która najlepiej oddaje znaczenie tego wyrażenia.

Eva

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-06 12:45:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście, że anti-dumping practices istnieją! Tyle tylko, że podane powyżej pytanie może być rozumiany w sposób dwojaki, tak więc tak proceedings, jak i practices, actions oraz measures może być (zależnie od kontekstu) całkiem poprawne. Kilka przykładów:

The agreement says member countries must inform the Committee on Anti-Dumping Practices about all preliminary and final anti-dumping actions, promptly and in ...
www.wto.org/english/thewto_e/ whatis_e/tif_e/agrm7_e.htm

using anti-dumping measures, different interpretations of the Anti-dumping Agreement have developed, resulting in a divergence of anti-dumping practices ...
www.fin.gc.ca/activty/pubs/antidmp01_e.html

To better address the issues raised above, the Committee on Anti-dumping Practices and its subsidiary bodies should have a more relevant role in ...
www.cefic.be/position/Icca/pp_ic038.htm
Selected response from:

Eva Hussain
Australia
Grading comment
Bardzo dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź.
Ewa Ożga
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2antidumping proceeding(s)Jacek Krankowski
4anti-dumping practicesEva Hussain
4antidumping anti-dumping procedure
bartek
4Pan MinisterJacek Krankowski
3anti-dumping lawsPiotr Kurek


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
antidumping proceeding(s)


Explanation:
(usually in the plural)

... includes advising: DuPont Teijin Films, Mitsubishi Polyester Films and Nuroll Spa as complainants before the European Commission in an antidumping proceeding ...
www.freshfields.com/practice/comptrade/ experience/trade.asp



--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-06 14:20:52 (GMT)
--------------------------------------------------

Zacznijmy od definicji. Ustawa, o ktorej mowa poswieca postepowaniu antydumpingowemu Dzial III, z ktoregu cytuje fragment:


Art. 26. 1. Minister właściwy do spraw gospodarki, po stwierdzeniu, że zgromadzone dane i informacje uprawdopodobniają przywóz na polski obszar celny towarów po cenach dumpingowych i wyrządzenie przez ten przywóz szkody, wydaje, w terminie 45 dni od dnia wpłynięcia kompletnego wniosku, postanowienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego.
2. Postanowienie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać istotne informacje, które uzasadniają podejrzenie występowania dumpingu, szkody oraz związku przyczynowego pomiędzy nimi. Powinno ono określać:
1) datę wszczęcia postępowania antydumpingowego,
2) dane dotyczące wnioskodawcy,
3) nazwę towaru, którego postępowanie dotyczy, i jego opis, w tym jego charakterystykę techniczną i sposoby wykorzystania oraz kod taryfy celnej,
4) kraj eksportu towaru objętego postępowaniem,
5) szacunkowy margines zarzucanego dumpingu,
6) czynniki, które stanowią podstawę ustaleń dotyczących szkody oraz związku przyczynowego,
7) okres badany dla potrzeb ustalenia dumpingu oraz szkody,


W szczegolnosci nie chodzi o \"practices\", bo te ilustruje nastepujacy artykul, mowiacy np. o antydumpingowych clach, ktorych wprowadzanie nie jest \"postepowaniem\" (w sensie wszczynanej procedury) lecz \"dzialaniem\" antydumpingowym/\"praktyka\" antydumpingowa.

Pseudo-arguments such as these are simply not good enoughand do little credit to the EU Institutions. It is not surprisingthat the EU’s anti-dumping practices are often seen asprotectionist and self-serving. It really is about time that theEU recognised the economic and political realities of what isactually taking place in many State trading countries anddeveloped a realistic and practical means of updating itsprocedures to meet current circumstances instead of continuingto believe that the world has not changed in the last decade.
http://216.239.39.100/search?q=cache:omo_toSpgxYC:www.tjg.co...

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 1633

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda Dziadosz
7 mins

agree  Eva Hussain
7 mins

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
antidumping anti-dumping procedure


Explanation:
Słownik Woytowicz-Neymann

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19045

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jacek Krankowski: "proceeding(s)" is standard
6 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
anti-dumping laws


Explanation:
Propozycja: jeżeli ustawa, to może wła¶nie tak

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Magda Dziadosz: laws to nie postepowanie!
39 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
anti-dumping practices


Explanation:
Wstępnie zgodziłam się z Jackiem, ale po zastanowieniu doszłam do wniosku, że to jest jednak chyba najczęściej spotykana forma, która najlepiej oddaje znaczenie tego wyrażenia.

Eva

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-06 12:45:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście, że anti-dumping practices istnieją! Tyle tylko, że podane powyżej pytanie może być rozumiany w sposób dwojaki, tak więc tak proceedings, jak i practices, actions oraz measures może być (zależnie od kontekstu) całkiem poprawne. Kilka przykładów:

The agreement says member countries must inform the Committee on Anti-Dumping Practices about all preliminary and final anti-dumping actions, promptly and in ...
www.wto.org/english/thewto_e/ whatis_e/tif_e/agrm7_e.htm

using anti-dumping measures, different interpretations of the Anti-dumping Agreement have developed, resulting in a divergence of anti-dumping practices ...
www.fin.gc.ca/activty/pubs/antidmp01_e.html

To better address the issues raised above, the Committee on Anti-dumping Practices and its subsidiary bodies should have a more relevant role in ...
www.cefic.be/position/Icca/pp_ic038.htm

Eva Hussain
Australia
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 93
Grading comment
Bardzo dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź.
Ewa Ożga

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Magda Dziadosz: zdecydowanie nie. dumping practices, monopoly practices, ale anty-... proceedings
35 mins

neutral  Jacek Krankowski: Please see my note added
2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pan Minister


Explanation:
naprawde obrazilby sie, gdyby wszczynane przez jego urzad postepowanie nazwac "praktyka"...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-06 16:11:05 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dla porzadku:

proceeding = regular and orderly progress in form of law, including all possible steps in an action from its commencement to the execution of judgment. Term also refers to administrative proceedings before agencies, tribunals, bureaus, or the like.
(Black\'s Law Dictionary)

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 1633