KudoZ home » Polish to English » Law: Taxation & Customs

kapitały pieniężne

English translation: money capitals


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:kapitały pieniężne
English translation:money capitals
Entered by: Magdalena Rogala

13:43 Dec 17, 2010
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
Polish term or phrase: kapitały pieniężne
za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się należne, choć nie zostały faktycznie otrzymane, przychody z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz papierów wartościowych
Portable
money capitals
Explanation:
IMHO
Selected response from:

Magdalena Rogala
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2money capitals
Magdalena Rogala
4finance revenuesKrzysztof Kajetanowicz
3moneyPaul Merriam


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
money capitals


Explanation:
IMHO


    Reference: http://www.intertaxaudit.pl/index.php?page=taxes_in_poland
Magdalena Rogala
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alexander Onishko: http://www.mrf.pl/index.php?mod=m_artykuly&cid=142&id=224&p=...
11 mins

agree  Vitals
1 hr

neutral  Krzysztof Kajetanowicz: Przy wyszukiwaniu "money capitals" w guglu, trafienia niepolskich stronach dotyczą słowa "capital" użytego w znaczeniu "stolica" ("big money capital"). O czymś to świadczy.
1 hr

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
money


Explanation:
In our tax code, the dochody z kapitałów pieniężnych are generally called "interest". If you have a reference to kapitały pieniężne without the dochody, I'd call it money.

Paul Merriam
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przychody z kapitałów pieniężnych
finance revenues


Explanation:
Też uważam, że nie należy tego terminu szatkować na kawałki. W ustawie o PIT jest to bardzo ogólna kategoria (za to bardzo dziwnie nazwana), obejmująca po prostu wszelkie przychody z kapitału (patrz niżej), w firmach prowadzących pełną rachunkowość zwane przychodami finansowymi. Per analogia można to spokojnie odnieść do przychodów z PIT. Inaczej obcokrajowiec nie zrozumie.


Katalog przychodów z kapitałów pieniężnych zawiera art. 17 ust. 1 ustawy o PIT, zgodnie z którym za przychody te uważa się:

* odsetki od pożyczek, czyli odpłatność za pożyczony kapitał pieniężny w umowach pożyczek,
* odsetki od wkładów oszczędnościowych i środków na rachunkach bankowych lub w innych formach oszczędzania, przechowywania lub inwestowania, z wyjątkiem środków pieniężnych związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą,
* odsetki (dyskonto) od papierów wartościowych,
* dywidendy i inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, których podstawą uzyskania są udziały (akcje) w spółce mającej osobowość prawną lub spółdzielni, w tym również: dywidendy z akcji złożonych przez członków pracowniczych funduszy emerytalnych na rachunkach ilościowych, oprocentowanie udziałów członkowskich z nadwyżki bilansowej (dochodu ogólnego) w spółdzielniach, podział majątku likwidowanej spółki (spółdzielni), wartość dokonanych na rzecz udziałowców i akcjonariuszy nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, określoną według zasad wynikających z art. 11 ust. 2-2b,
* przychody z tytułu udziału w funduszach kapitałowych,
* należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, przychody z: odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz papierów wartościowych, realizacji praw wynikających z papierów wartościowych, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o publicznym obrocie papierami wartościowymi,
* przychody z odpłatnego zbycia prawa poboru, w tym również ze zbycia prawa poboru akcji nowej emisji przez pracowniczy fundusz emerytalny w imieniu członka funduszu,
* przychody członków pracowniczych funduszy emerytalnych z tytułu przeniesienia akcji złożonych na rachunkach ilościowych do aktywów tych funduszy,
* nominalną wartość udziałów (akcji) w spółce mającej osobowość prawną albo wkładów w spółdzielni objętych w zamian za wkład niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część,
* przychody z odpłatnego zbycia pochodnych instrumentów finansowych oraz z realizacji praw z nich wynikających.

Krzysztof Kajetanowicz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24