KudoZ home » Polish to English » Law: Taxation & Customs

podatek od czynności cywilno-prawnych

English translation: tax on civil law transactions


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:podatek od czynności cywilno-prawnych
English translation:tax on civil law transactions
Entered by: marcopolo

23:18 Dec 10, 2003
Polish to English translations [Non-PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs
Polish term or phrase: podatek od czynności cywilno-prawnych
był transfer tax, ale czy to dokladnie to samo??
marcopolo
tax on civil law transactions
Explanation:
transfer tax to niedokładnie to samo, bo dotyczy chyba jedynie umów przeniesienia własności, a podatek od czynności c-p obejmuje także inne, np. umowy spółki, ustanowienie hipoteki, itp.

W Googlu w polskich publikacjach anglojęzycznych występuje kilka terminów:
tax on civil law transactions (33)
tax on civil law activities (24)
tax on civil law acts (11)
tax on civil law actions (6)

Ja bym się przychyliła do większości. Poniżej najbardziej przekonujące linki.

HTH
Magda

Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4tax on civil law transactions
Magda Dziadosz
3 -1tax on civil and legal actions/transactions
nrabate


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
podatek od czynności cywilno-prawnych
tax on civil and legal actions/transactions


Explanation:
Kancelaria Podatkowa Tomasz Staruch
... law; customs law; tax on civil and legal transactions; stamp duty. The
services comprise in particular: Ongoing Consultancy: tax opinions ...
www.kpts.pl/en/consultancy/ - 7k - Cached - Similar pages

Izba Notarialna w Warszawie / English version / FAQ
... the notary charged the following: - PLN 319 - VAT on notary's pay (22%), - PLN 2,000,
ie 2% of the property value - tax on civil and legal actions, - PLN 1,320 ...
www.notariusze.pl/u235/navi/28939 - 35k - Cached - Similar pages




nrabate
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pawel Bartoszewicz: czynności cywilno-prawne to czynności uregulowane kodeksem cywilnym (civil code=civil law); see answers below
9 hrs

disagree  Mysz Kamyki: Nie chodzi o "civil and legal" tylko o "civil law". Poza tym osoba pytająca błędnie napisała wyrażenie "cywilno-prawne".
3917 days

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
podatek od czynności cywilno-prawnych
tax on civil law transactions


Explanation:
transfer tax to niedokładnie to samo, bo dotyczy chyba jedynie umów przeniesienia własności, a podatek od czynności c-p obejmuje także inne, np. umowy spółki, ustanowienie hipoteki, itp.

W Googlu w polskich publikacjach anglojęzycznych występuje kilka terminów:
tax on civil law transactions (33)
tax on civil law activities (24)
tax on civil law acts (11)
tax on civil law actions (6)

Ja bym się przychyliła do większości. Poniżej najbardziej przekonujące linki.

HTH
Magda




    Reference: http://www2.ukie.gov.pl/dokumenty/InfoPR1998en.pdf
    Reference: http://www.kpmg.pl/dbfetch/52616e646f6d495684419a4fa40f42235...
Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miloslawa Kilarska: tak, tym bardziej, że w prawie polskim podatek ten dotyczny umów nazwanych
7 hrs

agree  Immo
7 hrs

agree  bartek
7 hrs

agree  Pawel Bartoszewicz
8 hrs