KudoZ home » Polish to English » Manufacturing

mechaniczne położenie krańcowe

English translation: mechanical end position


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:mechaniczne położenie krańcowe
English translation:mechanical end position
Entered by: Joanna Kłębicka

23:19 Feb 28, 2012
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / systemy zabezpieczeń maszyn
Polish term or phrase: mechaniczne położenie krańcowe
Opis funkcji
W trakcie opuszczania prasy, ruch w dół jest tłumiony za pomocą dwóch siłowników o przeciwnym zwrocie działania ( w efekcie mamy ruch prasy z wyważeniem do ok.15kg). Jeżeli pod elektrodą nie znajduje się żadne ciało obce elektroda całą powierzchnią osiągnie mechaniczne położenie krańcowe i nastąpi zmiana stanu wyłącznika SW42. W wyniku dalszego ruchu głównego siłownika łącznik płyty siłowników osiągnie mechaniczne położenie krańcowe (stały dystans 5mm wyniesie wówczas 0mm) i nastąpi zmiana stanu wyłącznika SW42 i rozpocznie się budowanie siły docisku.

Dziękuję
Joanna Kłębicka
Poland
mechanical end position
Explanation:
Jak najbardziej - być może nawet to polski termin jest kalką z angielskiego.

...the main motors stop driving just before the mechanical end position is reached and the soft top comes to rest gently against the...
http://tinyurl.com/6qyo49s
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mechanical end positionPolangmar
3 +1mechanical limit position
Rafal Piotrowski


Discussion entries: 3





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
mechanical limit position


Explanation:
Na mój nos :)

R.

Rafal Piotrowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: "Mechanical limit position" ma tylko 31 wystąpień, głównie niemieckich i patentów: http://tinyurl.com/6qqcqs6 . Poza tym "limit position" to położenie raczej graniczne niż końcowe - a to nie musi być to samo.
19 mins

agree  Jerzy Matwiejczuk: Przez analogię do 'wyłącznika krańcowego'=='limit switch'.
14 hrs
  -> Takie było moje rozumowanie; thx :)

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mechanical end position


Explanation:
Jak najbardziej - być może nawet to polski termin jest kalką z angielskiego.

...the main motors stop driving just before the mechanical end position is reached and the soft top comes to rest gently against the...
http://tinyurl.com/6qyo49s

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 99
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Matwiejczuk: To nie jest położenie końcowe, tylko krańcowe (patrz też 'wyłącznik krańcowy').
14 hrs
  -> kraniec «miejsce, gdzie coś się kończy» http://tinyurl.com/7meovkc; w podanym kontekście nacisk znaczeniowy jest na to, że ruch się kończy w tym położeniu (a nie jest ograniczany), więc przykład z wyłącznikiem krańcowym nie ma tu analogii