KudoZ home » Polish to English » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

wytężenie

English translation: effort


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wytężenie
English translation:effort
Entered by: Magda1

21:00 May 18, 2005
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
Polish term or phrase: wytężenie
Jako nie niszcząca metoda badania materiałów i konstrukcji może być stosowana do bieżącego monitorowania wytrzymałości i niezawodności (wytężenia) materiałów inżynierskich, co daje możliwość optymalizacji cech konstrukcyjnych w warunkach eksploatacji elementów konstrukcji.
Magda1
effort
Explanation:
IMO

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2005-05-18 21:05:22 GMT)
--------------------------------------------------

Leksykonia
Selected response from:

ZenonStyczyrz
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4equivalent strength (index)A.G.
3effort
ZenonStyczyrz


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wytężenie
effort


Explanation:
IMO

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2005-05-18 21:05:22 GMT)
--------------------------------------------------

Leksykonia

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wytężenie
equivalent strength (index)


Explanation:
1. (wytężenie) powinno byc za wytrzymałosci± a przed niezawodno¶ci± (w oryginale).
2. W sensie stosowanym w wytrzymałosci nie ma odpowienika ang.: jest to umowny stan naprężenia (zależny od przyjętej hipotezy; Tu monitorowanie jak silnie jest ten materiał obi±żony w sensie naprężeń złożonych (np. rozciaganie ze skręcaniem, najczestszy przypadek, ile jeszcze może wytrzymać). Silnie wytężony material, materiał pracuj±cy na granicy wytrzymałosci. Effort kojarzy sie z siła, tu jest naprężenie, ale moze można cos z tego zrobic: strength effort?

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 20 mins (2005-05-19 08:21:14 GMT)
--------------------------------------------------

można to obej¶ć: .. for the monitoring of the strength (simple and complex) and reliability of ...

A.G.
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52