KudoZ home » Polish to English » Mechanics / Mech Engineering

błotniarka

English translation: plate-and-frame filter press


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:błotniarka
English translation:plate-and-frame filter press
Entered by: Dominika Lupa

13:55 Feb 2, 2012
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Polish term or phrase: błotniarka
rodzaj prasy filtracyjnen znanej od ponad 100 lat.


TIA
Dominika Lupa
Poland
dump barge
Explanation:
lub dump scow/garbage scow/hopper barge

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2012-02-02 17:45:29 GMT)
--------------------------------------------------

Zważywszy na całą dyskusję moja propozycja brzmi: plate-and-frame filter press. W dwóch słownikach znalazłem właśnie ten termin, a nie samo filter press.
Selected response from:

Michał Cyfert
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5filter press
QiX
4Kroog filter-press
Marian Krzymiński
3dump barge
Michał Cyfert


Discussion entries: 18





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kroog filter-press


Explanation:
Poniżej link z obrazkiem

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2012-02-02 16:08:14 GMT)
--------------------------------------------------

tu link działający z obrazkiem: http://szreniawa.wirtualne-muzea.pl/xvrml/WEB,305,7464,7,198... oraz drugi http://www.ebooksread.com/authors-eng/harvey-washington-wile...


    Reference: http://szreniawa.wirtualne-muzea.pl/xvrml/WEB,305,7464,7,198...
    Reference: http://tinyurl.com/79n845k
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 326

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  QiX: Drugi link nie działa. W pierwszym linku Kroog występuje jako nazwa własna.||Oryginał też nie działa.
1 hr
  -> w oryginale wygląda tak: http://www.ebooksread.com/authors-eng/harvey-washington-wile...

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tu: błotniarka
filter press


Explanation:
Chodzi o normalną prasę filtracyjną.

Wystarczyło podać szerszy kontekst.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2012-02-02 17:02:32 GMT)
--------------------------------------------------

Jako tłumaczenie zdania proponuję coś w stylu: "Filter presses have been known for over a century. Initially they were known as "błotniarki" - name derived from the Polish word "błoto" meaning mud. They were equipped with..."


    Reference: http://goo.gl/giuHD
QiX
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dump barge


Explanation:
lub dump scow/garbage scow/hopper barge

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2012-02-02 17:45:29 GMT)
--------------------------------------------------

Zważywszy na całą dyskusję moja propozycja brzmi: plate-and-frame filter press. W dwóch słownikach znalazłem właśnie ten termin, a nie samo filter press.

Michał Cyfert
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marian Krzymiński: to jest barka błotniarka a tu chodzi o prasę filtracyjną!
12 mins