KudoZ home » Polish to English » Mechanics / Mech Engineering

przecipierścień

English translation: lock ring


15:35 Apr 7, 2004
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Polish term or phrase: przecipierścień
zespól czołowych uszczelnień ślizgowych przelotowego wału obrotowego......składa się z pierścienia dociskanego sprężyną do przeciwpierścienia nieobrotowego
kterelak
Poland
English translation:lock ring
Explanation:
Chyba (albo check ring). Engineering jest OK, ale jakby¶ zdradziła, co to za urz±dzenie, to łatwiej byłoby się upewnić.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 45 mins (2004-04-07 20:20:53 GMT)
--------------------------------------------------

Je¶li nie ma kontekstu, to niestety trzeba by pochodzić po stronach, czy lock ring pasuje. Głównie występuje w motoryzacji, spełniaj±c funkcję, o której piszesz. Pewno¶ci jednak nie ma.
Selected response from:

Jabberwock
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4lock ring
Jabberwock
4forering
Marek Urban
1 +1Counter-ring
Rafal Piotrowski


Discussion entries: 1





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
przecipierścień
Counter-ring


Explanation:
Taka mała próbka - jezeli pierscień to 'ring' (a raczej nie ma alternatywy), to 'counter' przed wyrazem should do the job. Zwłaszcza, ze jak rozumiem, chodzi to o KIERUNEK przeciwny - wtedy tylko 'counter', bardzo rzadko 'anti'.

Ale to i tak a wild guess! :-)

Rafal Piotrowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 74

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forering


Explanation:
podobnie jak "forerunner"

Marek Urban
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 29

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przeciwpier�cień
lock ring


Explanation:
Chyba (albo check ring). Engineering jest OK, ale jakby¶ zdradziła, co to za urz±dzenie, to łatwiej byłoby się upewnić.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 45 mins (2004-04-07 20:20:53 GMT)
--------------------------------------------------

Je¶li nie ma kontekstu, to niestety trzeba by pochodzić po stronach, czy lock ring pasuje. Głównie występuje w motoryzacji, spełniaj±c funkcję, o której piszesz. Pewno¶ci jednak nie ma.

Jabberwock
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 67
Grading comment
dziękuję