KudoZ home » Polish to English » Medical

leki sieroce

English translation: orphan drugs

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:leki sieroce
English translation:orphan drugs
Entered by: Pawel Bartoszewicz

10:43 May 13, 2003
Polish to English translations [PRO]
Medical / farmacja
Polish term or phrase: leki sieroce
Lek sierocy to lek, którego istnienie i efektywność są przewidywalne, lecz którego rozwój stoi pod znakiem zapytania, ze względu na brak opłacalności. Lek ten ma być wykorzystywany do leczenia rzadkich chorób, które dotykają niewielki procent populacji, a co za tym idzie ilość odbiorców ewentualnego leku, jest nie wystarczająca, aby produkcję leku uznać za opłacalną, biorąc pod uwagę wysokie koszty produkcji, związane z koniecznością przeprowadzenia odpowiednich badań (klinicznych i przed-klinicznych).
Portable
orphan drugs
Explanation:
pb
Selected response from:

Pawel Bartoszewicz
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5orphan drugs
Pawel Bartoszewicz
4orphan drugs
Pawel Czernecki


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
orphan drugs


Explanation:
pb


    Reference: http://www.fda.gov/cder/handbook/orphan.htm
Pawel Bartoszewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 373
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Czernecki
4 mins

agree  leff
10 mins

agree  vladex: mam podejrzenie (podejrzliwy ze mnie człowiek), że nazwa "orphan drugs" jest pierwona i została dawno temu przetłumaczona na "leki sieroce"
34 mins
  -> no pewno, inaczej nie byłaby taka dziwna

agree  Krys Williams
45 mins

agree  Hanna Burdon
12 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
orphan drugs


Explanation:
The term "orphan drug" refers to a product that treats a rare disease affecting fewer than 200,000 Americans
http://www.fda.gov/cder/handbook/orphan.htm

also here:
http://www.europarl.eu.int/stoa/publi/167780/chap3_en.htm


    Reference: http://www.fda.gov/cder/handbook/orphan.htm
    Reference: http://www.europarl.eu.int/stoa/publi/167780/chap3_en.htm
Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 715