KudoZ home » Polish to English » Medical: Cardiology

obwodowo drozne

English translation: patent distally


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:obwodowo drożne
English translation:patent distally
Entered by: Polangmar

18:07 Dec 17, 2010
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology / USG tetnic konczyn dolnyc
Polish term or phrase: obwodowo drozne
Tetnice goleni obwodowo drozne
Agnieszka Zaremba
United States
peripheral... are unobstructed
Explanation:
tętnice... obwodowe drożne - peripheral arteries... are unobstructed/patent

Na stronach brytyjskich przeważa "unobstructed" ("patent" występuje częściej w odniesieniu do dróg oddechowych niż naczyń krwionośnych).

http://tinyurl.com/3xl2n4z
http://tinyurl.com/38kq3xb
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4distal segments of (...) are unobstructed/patent
Michal Berski
4peripheral... are unobstructedPolangmar


Discussion entries: 2





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
peripheral... are unobstructed


Explanation:
tętnice... obwodowe drożne - peripheral arteries... are unobstructed/patent

Na stronach brytyjskich przeważa "unobstructed" ("patent" występuje częściej w odniesieniu do dróg oddechowych niż naczyń krwionośnych).

http://tinyurl.com/3xl2n4z
http://tinyurl.com/38kq3xb

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 189
Grading comment
Dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  adamgajlewicz: peripheral [arteries] are smooth and unobstructed
2 mins
  -> Dziękuję.:)

disagree  Michal Berski: to nie literówka, tylko błędna interpretacja tekstu.//miałem na myśli twoją błędną interpretację
12 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
distal segments of (...) are unobstructed/patent


Explanation:
należy to rozumieć tak, że obwodowe (dystalne) fragmenty tętnic goleni są drożne, to że tętnice goleni należą do tętnic obwodowych, to raczej lekarzowi wiadomo

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 207