certyfikat samodzielnego diagnosty

English translation: independent diagnostician(\'s) certificate/certification

Polish term or phrase:certyfikat samodzielnego diagnosty
English translation:independent diagnostician(\'s) certificate/certification
Entered by: qubalek

13:18 Dec 4, 2016
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology / medycyna
Polish term or phrase: certyfikat samodzielnego diagnosty
W życiorysie lekarza kardiologa
qubalek
independent diagnostician('s) certificate/certification
Explanation:
independent diagnostician('s) certificate

Stworzyłem nowy termin, chociaż terminy "independent diagnostician" czy "diagnostician('s) certificate/certification" występują

https://www.google.pl/#q="independent diagnostician"
https://www.google.pl/#q="diagnostician certificate"
https://www.google.pl/#q="diagnostician certification"
Selected response from:

mike23
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1certificate for independent medical practice (in cardiology, for example)
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2 +1independent diagnostician('s) certificate/certification
mike23
Summary of reference entries provided
Wymogi niezbędne do uzyskania uprawnień samodzielnego wykonywania koronarografii (samodzielnego diag
Frank Szmulowicz, Ph. D.

Discussion entries: 3





  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
certificate for independent medical practice (in cardiology, for example)


Explanation:
Canadian certificate
A certificate of registration for independent practice authorizes the holder to engage in independent, unsupervised medical practice in Ontario.
http://www.cpso.on.ca/registering-to-practise-medicine-in-on...

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2016-12-04 14:06:01 GMT)
--------------------------------------------------

Fuller name:
A certificate of registration for independent practice authorizes the holder to engage in independent, unsupervised medical practice in Ontario.

Requirements for obtaining a certificate of registration authorizing Independent Practice
http://www.cpso.on.ca/registering-to-practise-medicine-in-on...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 38

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcin Pustkowski
4 days
  -> Dziękuję Marcinie. Tak, u nas nie ma diagnostów jako osobna kategoria.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
independent diagnostician('s) certificate/certification


Explanation:
independent diagnostician('s) certificate

Stworzyłem nowy termin, chociaż terminy "independent diagnostician" czy "diagnostician('s) certificate/certification" występują

https://www.google.pl/#q="independent diagnostician"
https://www.google.pl/#q="diagnostician certificate"
https://www.google.pl/#q="diagnostician certification"

mike23
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcin Pustkowski
3 days 22 hrs
  -> Dziękuję Marcinie, pozdrawiam.




Reference comments


42 mins peer agreement (net): +1
Reference: Wymogi niezbędne do uzyskania uprawnień samodzielnego wykonywania koronarografii (samodzielnego diag

Reference information:
Uprawnienia samodzielnego diagnosty uzyskać może lekarz specjalista kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych lub w trakcie specjalizacji z kardiologii lub chorób wewnętrznych, będący członkiem Asocjacji Interwencji Sercowo-Naczyniowych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego. Certyfikat ten nie jest wymagany dla osób posiadających certyfikat samodzielnego operatora kardiologii inwazyjnej.
Podstawowe szkolenie prowadzone powinno być pod kontrolą kierownika szkolącej pracowni, która uzyskała co najmniej klasę B wg standardów akredytacyjnych AISN PTK.
Czas szkolenia wynosi łącznie co najmniej 12 miesięcy.
W trakcie szkolenia lekarz musi wykonać osobiście (pod nadzorem) co najmniej 300 koronarografii.
Od dnia 1 stycznia 2013 r. wykonanie zabiegów musi być potwierdzone w książce zabiegowej oraz w bazie danych AISN PTK. Jeżeli lekarz wykonywał osobiście (pod nadzorem) zabiegi w ośrodkach zagranicznych powinien przedstawić zaświadczenie podpisane przez kierownika danego ośrodka potwierdzające rodzaj i liczbę wykonanych procedur.
W ciągu szkolenia (minimum 12 miesięcy) wymagane jest zgromadzenie co najmniej 50 pkt za uczestnictwo w kongresach kardiologii inwazyjnej oraz kongresach PTK i ESC rekomendowanych przez Asocjację Interwencji Sercowo-Naczyniowych PTK 1).
Certyfikat samodzielnego diagnosty jest wydawany na okres 3 lat.
W celu uzyskania kolejnego certyfikatu niezbędne jest wykonanie średnio 100 koronarografii rocznie oraz uzyskanie średnio 50 punktów rocznie za uczestnictwo w kongresach kardiologii inwazyjnej oraz kongresach PTK i ESC rekomendowanych przez Asocjację Interwencji Sercowo-Naczyniowych PTK 1).
Wniosek o nadanie statusu samodzielnego diagnosty składa kierownik pracowni macierzystej. Do wniosku musi być dołączone zaświadczenia stwierdzające spełnienie stosownych wymogów (w tym: zaświadczenie o liczbie wykonanych zabiegów, kopie certyfikatów uczestnictwa w kongresach kardiologii inwazyjnej oraz kongresach PTK i ESC rekomendowanych przez Asocjację Interwencji Sercowo-Naczyniowych PTK) oraz aktualne zaświadczenie o członkostwie w PTK i AISN PTK. Podania powinny wpływać na aktualny adres Biura Zarządu AISN PTK.
Certyfikat samodzielnego diagnosty według nowego wzoru jest sygnowany przez Prezesa PTK i Przewodniczącego AISN PTK a jego wydanie jest bezpłatne.
Dotychczasowe certyfikaty i zaświadczenia tracą ważność z dniem 30.06.2013r.


    Reference: http://aisn.pl/akredytacja-aisn/wymogi/
Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 38

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  mike23
2 hrs