KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

ustawiony pośrodkowo

English translation: positioned (in) midline


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:ustawiony pośrodkowo
English translation:positioned (in) midline
Entered by: literary

17:09 Nov 22, 2008
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: ustawiony pośrodkowo
lejek przysadki, widziany na wyniku MRI
literary
positioned (in) midline
Explanation:
medially to by znaczyło "przyśrodkowo do czegoś"
Selected response from:

Michal Berski
Poland
Grading comment
Świetne objaśnienia!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3positioned (in) midline
Michal Berski
4 -3positioned mediallyxxxbookeater


Discussion entries: 4





  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -3
positioned medially


Explanation:
Medial - dośrodkowy/pośrodkowy
Lateral - odśrodkowy


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/medial
    Reference: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/imagepages/9617.htm
xxxbookeater
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: to znaczy "przyśrodkowo" jeżeli nie widzisz róznicy, to nie wiem czemu się bierzesz za tłumaczenia medyczne
1 hr
  -> A co według ciebie znaczy pośrodkowo? Według mnie nie ma różnicy. Po za tym słownik medyczny (wyd 3 Lexland) tak tłumaczy ten termin.

disagree  xxxOTMed: median/midline - pośrodkowy/w linii/płaszczyźnie po/środkowej, medial - przyśrodkowy, lateral - boczny
5 hrs

disagree  redoktor: Drugi link podany przez Ciebie dobrze wyjaśnia określenie "przyśrodkowy" i równocześnie pozwala zrozumieć różnicę z "pośrodkowym". Określenia "medial" i "lateral" nie mają zastosowania do struktur położonych pośrodkowo (czyli po prostu na środku).
1 day17 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
positioned (in) midline


Explanation:
medially to by znaczyło "przyśrodkowo do czegoś"

Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1443
Grading comment
Świetne objaśnienia!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxbookeater: W takim razie dziekuje za wyjasnienie i zwracam honor.
3 hrs
  -> przykro mi stwierdzić, że masz bardzo blade pojęcie o anatomii

agree  xxxOTMed
4 hrs
  -> Dzięki

agree  redoktor
1 day16 hrs
  -> Dzięki