KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

w drugiej połowie ciąży

English translation: in the second half of pregnancy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:w drugiej połowie ciąży
English translation:in the second half of pregnancy
Entered by: MAGDALENA GLADKOWSKA

08:28 Feb 19, 2009
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: w drugiej połowie ciąży
kobiety.....
kaliope
in the second half of pregnancy
Explanation:
2-ga propozycja, powiedziałabym troszeczkę 'lżejsza', choć ta podana przez SZIwonkę też dobra

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-19 12:17:58 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

droga Khrystene, moze ale nie musi byc z 'the', zaproponowana przez mnie wersja jest wersja 'wyjata z ust poloznej' i mysle ze jest ok

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-19 12:25:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

choc raczej nie uzylabym wersji z 'the', nie brzmi mi to jakos, a ze slowkiem 'pregnency' jako ogolnym terminem nie dotyczacym tylko jednej kobiety a ogolu kobiet 'the' byloby nawet raczej nie wskazane,
Selected response from:

MAGDALENA GLADKOWSKA
United Kingdom
Grading comment
:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1in the second half of pregnancy
MAGDALENA GLADKOWSKA
3in the second half of gestation
IwonaASzymaniak


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
in the second half of gestation


Explanation:
YMHO

--------------------------------------------------
Note added at   5 min (2009-02-19 08:34:23 GMT)
--------------------------------------------------

Tego jest multum w sieci: http://tinyurl.com/cnqgq5

--------------------------------------------------
Note added at   20 min (2009-02-19 08:48:45 GMT)
--------------------------------------------------

Nie widzę różnicy.

"In this review we focus primarily on the events taking place in the [b]second half of gestation[/b]. At second trimester end, human brain weight gain accelerates rapidly. "
Cytat (jeden z kilku) z: http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S037837820500024...

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 54

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): a nie pregnancy? zaznaczono, że chodzi o kobietę....
8 mins
  -> Nie widzę różnicy, Marku ;) Może być gestation, może być pregnancy

56 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
in the second half of pregnancy


Explanation:
2-ga propozycja, powiedziałabym troszeczkę 'lżejsza', choć ta podana przez SZIwonkę też dobra

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-19 12:17:58 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

droga Khrystene, moze ale nie musi byc z 'the', zaproponowana przez mnie wersja jest wersja 'wyjata z ust poloznej' i mysle ze jest ok

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-19 12:25:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

choc raczej nie uzylabym wersji z 'the', nie brzmi mi to jakos, a ze slowkiem 'pregnency' jako ogolnym terminem nie dotyczacym tylko jednej kobiety a ogolu kobiet 'the' byloby nawet raczej nie wskazane,

MAGDALENA GLADKOWSKA
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak: jak to lżejsza? ;)
36 mins
  -> bez uzycia slow formalnych :)

neutral  xxxKhrystene: of THE pregnancy (but aren't there trimesters not halves in pregnancy dating??)
2 hrs
  -> Assessment of urinary symptoms in the second half of pregnancy,