KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

mikrozaburzenia czynności mózgu

English translation: minimal brain dysfunction

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:mikrozaburzenia czynności mózgu
English translation:minimal brain dysfunction

14:51 Jan 30, 2003
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: mikrozaburzenia czynności mózgu
Opinia lekarska
Chłopiec z zespołem ADHC z deficytem wagi , tukami ruchowymi, wokalnymi. Tiki wystepują od 4 lat cechuje je zmienność obrazu
klinicznego, dominuja tiki
ruchowe (drapanie nosa, mruganie).
Zespół mikrozaburzeń mózgu. EEG -zapis o cechach nieprawidłowych.
Magda
minimal brain dysfunction
Explanation:
MIKROZABURZENIA CZYNNOŚCI MÓZGU (MZCM)
MINIMAL BRAIN DYSFUNCTION (MBD)
Pojęcie to odnosi się do dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym:
-z objawami zaburzeń w zachowaniu lub trudnościami w uczeniu się
-z prawidłowym, wysokim lub nieznacznie obniżonym poziomem ogólnej inteligencji
- bez objawów wyraźnego, ogniskowego uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego
-z innymi objawami upośledzenia czynności ośrodkowego układu nerwowego
-zaburzenia pamięci, myślenia, percepcji wzrokowej i słuchowej, uwagi, koordynacji ruchowej i kontroli popędów
Najczęściej spotykane postacie mikrozaburzeń czynności mózgu:
-ZESPÓŁ NIEZGRABNOŚCI RUCHOWEJ
-ZESPÓŁ NADPOPUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ
-SWOISTE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: DYSLEKSJA, DYSGRAFIA
http://www.silesia.com.pl/forum/edukacja/SI/mikrozab.htm

Informacja dodatkowa:
http://www.dyslexiacenter.org/artcle10.html
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2minimal brain dysfunction
Natalie
4minor brain disorder
Teresa Goscinska
2neuropathology
Jason Botz


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
neuropathology


Explanation:
This makes sense particularly in the context "Zespol mikrozaburzen mozgu".

Jason Botz

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
minor brain disorder


Explanation:
Propozycja

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
minimal brain dysfunction


Explanation:
MIKROZABURZENIA CZYNNOŚCI MÓZGU (MZCM)
MINIMAL BRAIN DYSFUNCTION (MBD)
Pojęcie to odnosi się do dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym:
-z objawami zaburzeń w zachowaniu lub trudnościami w uczeniu się
-z prawidłowym, wysokim lub nieznacznie obniżonym poziomem ogólnej inteligencji
- bez objawów wyraźnego, ogniskowego uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego
-z innymi objawami upośledzenia czynności ośrodkowego układu nerwowego
-zaburzenia pamięci, myślenia, percepcji wzrokowej i słuchowej, uwagi, koordynacji ruchowej i kontroli popędów
Najczęściej spotykane postacie mikrozaburzeń czynności mózgu:
-ZESPÓŁ NIEZGRABNOŚCI RUCHOWEJ
-ZESPÓŁ NADPOPUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ
-SWOISTE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: DYSLEKSJA, DYSGRAFIA
http://www.silesia.com.pl/forum/edukacja/SI/mikrozab.htm

Informacja dodatkowa:
http://www.dyslexiacenter.org/artcle10.html


Natalie
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 124
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
1 hr

agree  Piotr Turski
1 hr