współczynnik k-k

English translation: INR (ratio)

Polish term or phrase:współczynnik k-k
English translation:INR (ratio)
Entered by: Polangmar

21:09 Dec 16, 2010
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / badanie krwi
Polish term or phrase: współczynnik k-k
Wyniki badań krwi:

Koaguologia
Czas kaolinowo-kefalinowy [wartości]
Współczynnik k-k 1.14 s N: 0.8 - 1.2
Luiza Grzesiuk
United Kingdom
INR ratio
Explanation:
współczynnik k-k = wskaźnik krzepliwości krwi (blood clotting INR)
INR - International Normalised Ratio

http://www.proz.com/kudoz/2022341


--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2010-12-16 21:51:43 GMT)
--------------------------------------------------

W zasadzie wystarczy samo INR - słowo "ratio" już jest w tym skrócie (można też podać pełną wersję).
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dzieki wielkie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2INR ratio
Polangmar
4 -1activated partial prothrombin time ratio
Peter Nicholson


Discussion entries: 3





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
activated partial prothrombin time ratio


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2010-12-16 21:36:38 GMT)
--------------------------------------------------

aPTT ratio

http://www.labtestsonline.org.uk/understanding/analytes/aptt...

http://pathology.bsuh.nhs.uk/pathology/Default.aspx?tabid=10...


--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2010-12-16 21:38:34 GMT)
--------------------------------------------------

formerly known as kaolin cephalin clottting ratio:

http://www.springerlink.com/content/qm353607t4851075/fulltex...

http://en.wikipedia.org/wiki/Partial_thromboplastin_time


Peter Nicholson
Poland
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 475

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: activated partial prothrombin time to czas kaolinowo-kefalinowy - pytanie jest o współczynnik k-k
37 mins

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
INR ratio


Explanation:
współczynnik k-k = wskaźnik krzepliwości krwi (blood clotting INR)
INR - International Normalised Ratio

http://www.proz.com/kudoz/2022341


--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2010-12-16 21:51:43 GMT)
--------------------------------------------------

W zasadzie wystarczy samo INR - słowo "ratio" już jest w tym skrócie (można też podać pełną wersję).

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1548
Grading comment
Dzieki wielkie!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Kamiński: poza tym norma 0.8-1.2 dotyczy wskaźnika INR
46 mins
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne.:)

agree  adamgajlewicz
13 hrs