KudoZ home » Polish to English » Medical (general)

krążek podtrzymujący macice

English translation: vaginal pessary/ring-shaped vaginal pessary

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:krążek podtrzymujący macice
English translation:vaginal pessary/ring-shaped vaginal pessary
Entered by: Marcin Pustkowski

17:34 Dec 29, 2016
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: krążek podtrzymujący macice
zakłada się go na szyjkę macicy, gdy ta się skraca i rozwiera. Miałam taki
założony w 1 ciąży. Zakłada i zdejmuje go ginekolog. Miałam go zdjęty chyba w
38tc. Krążek kosztuje nie pamiętam dokładnie ile ale chyba ok. 150zł. Przy
krążku występuje większe ryzyko jakichś bakterii w pochwie dlatego co drugi
dzień brałam zapobiegawczo globulki dopochwowe, które przepisał mi mój lekarz.
Robert Adamowicz
United Kingdom
vaginal pessary/ring-shaped vaginal pessary
Explanation:
Według źródła
Selected response from:

Marcin Pustkowski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4vaginal pessary/ring-shaped vaginal pessary
Marcin Pustkowski
2 -1diaphragm
Dariusz Saczuk


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
diaphragm


Explanation:
Imo

Dariusz Saczuk
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 730

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  LilianNekipelov: No. This is something completely different. Please check description.
14 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
vaginal pessary/ring-shaped vaginal pessary


Explanation:
Według źródła

Example sentence(s):
  • A vaginal pessary is a removable device placed into the vagina. It is designed to support areas of pelvic organ prolapse.

    Reference: http://www.webmd.com/urinary-incontinence-oab/vaginal-pessar...
Marcin Pustkowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 899

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
3 mins
  -> Dziękuję Frank, my tutaj z Darkiem ścigamy się, kto szybciej pisze na klawiaturze :)

agree  Dariusz Saczuk: Sure, go ahead. :-) Have not heard it in decades.
4 mins
  -> Darku (mogę się do Ciebie tak zwracać?, nie każdy lubi zdrobnienia), wyścigu ciąg dalszy :) I dziękuję za poparcie odpowiedzi. Ja niestety nie mogę się odwzajemnić, bo diaphragm to raczej środek antykoncepcyjny.

agree  Jakub Kościelniak
30 mins
  -> Witamy, Panie Moderatorze i dziękuję za poparcie.

agree  LilianNekipelov: Yes, or ring.
14 hrs
  -> Dziękuję Lilian! Ależ masz imponujący zestaw par językowych, w tym szwedzki, trudny fonetycznie i gramatycznie (przynajmniej dla mnie).