pierwszy stół (w aptece)

English translation: pharmacy counter

Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: pierwszy stół (w aptece)
chodzi o tzw "pierwszy stół" w żargonie aptekarskim...

tutaj przykładowy artykuł o tym:
https://olsztyn.gosc.pl/doc/2258545.Dwa-stoly-w-aptece
coprophag
Poland
English translation:pharmacy counter
Explanation:
Proponowałbym taki termin, w rozumieniu "pierwszego stołu" jako miejsca, gdzie obsługiwany jest klient apteki. Drugi stół można oddać np. jako "pharmacy's lab(oratory) bench", bo chodzi o miejsce, gdzie farmaceuta przygotowuje leki recepturowe, a klient nie ma dostępu.

Wydaje mi się, że słówko "counter" ma właściwe znaczenie (https://www.merriam-webster.com/dictionary/counter) w kontekście "pierwszego stołu".
Selected response from:

Jakub Kościelniak
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3prescription medicine dispensing/distribution counter
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3pharmacy counter
Jakub Kościelniak
Summary of reference entries provided
wcześniej na prozie
geopiet

  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pharmacy counter


Explanation:
Proponowałbym taki termin, w rozumieniu "pierwszego stołu" jako miejsca, gdzie obsługiwany jest klient apteki. Drugi stół można oddać np. jako "pharmacy's lab(oratory) bench", bo chodzi o miejsce, gdzie farmaceuta przygotowuje leki recepturowe, a klient nie ma dostępu.

Wydaje mi się, że słówko "counter" ma właściwe znaczenie (https://www.merriam-webster.com/dictionary/counter) w kontekście "pierwszego stołu".

Jakub Kościelniak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 228

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prescription medicine dispensing/distribution counter


Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2018-07-13 11:11:29 GMT)
--------------------------------------------------

Dokładniej ready-to-use prescription medicine distribution counter

ccccccc
Pharmacists distribute prescription drugs to individuals. They also advise their patients, physicians, and other health practitioners on the selection, dosages, interactions, and side effects of medications, as well as monitor the health and progress of those patients to ensure that they are using their medications safely and effectively.

https://studentscholarships.org/salary/476/pharmacists.php#s...





--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2018-07-13 11:16:03 GMT)
--------------------------------------------------


Drugi stół byłby compounded medicine preparation area

for a specific compounded medicine and critical analysis and evaluation ... compounding should occur within a suitable preparation area to ...
http://www.pharmacyboard.gov.au/documents/default.aspx?recor...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 987




Reference comments


19 mins
Reference: wcześniej na prozie

Reference information:
https://www.proz.com/kudoz/polish_to_english/slang/5019379-p...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 353
Note to reference poster
Asker: rzeczywiście było, lecz nie w mianowniku, dlatego nie mogłem znaleźć