opona kolagenowa

English translation: collagen membrane

Polish term or phrase:opona kolagenowa
English translation:collagen membrane
Entered by: VirtualKat

16:58 Feb 10, 2018
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
Polish term or phrase: opona kolagenowa
formularz wypełniany przez pielęgniarkę na bloku operacyjnym - dotyczy materiałów, które wykorzystano; jest lista różnych materiałów:
Gaziki, Tupferki, Setony, Bandaże, Crioplast, Opona kolagenowa, Sztuczna opona, Rurki Portex
Ewa Dabrowska
United Kingdom
collagen membrane
Explanation:
'Opony' wszędzie są nazywane 'membranes' po angielsku, no i jeśli chodzi o materiały chirurgiczne, są to 'collagen membranes.'
Selected response from:

VirtualKat
United States
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1collagen membrane
VirtualKat
1collagen fleece
geopiet


Discussion entries: 1





  

Answers


23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
collagen membrane


Explanation:
'Opony' wszędzie są nazywane 'membranes' po angielsku, no i jeśli chodzi o materiały chirurgiczne, są to 'collagen membranes.'


    Reference: http://www.acesurgical.com/rcm6-resorbable-collagen-membrane...
VirtualKat
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcin Pustkowski
2 hrs

1 day 20 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
collagen fleece


Explanation:
A clinical study of a fibrinogen-based collagen fleece for dural repair in neurosurgery. - https://goo.gl/dirFB3

-------

Watertightness and Effectiveness of a Fibrinogen-Based Collagen Fleece (TachoComb®) in Neurosurgery - https://link.springer.com/article/10.1007/s10353-003-0027-6

-------

W tym celu stosowane są różne metody: plastyka za pomocą materiału autogennego (powięź, tkanka tłuszczowa, mięsień), allogennego (opona liofilizowana) lub materiału sztucznego (opona sztuczna, klej tkankowy, siateczka Tachocomb®) - https://goo.gl/pPFd24

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28