KudoZ home » Polish to English » Military / Defense

pluton obsługi lotnisk

English translation: airfield maintenance platoon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:pluton obsługi lotnisk
English translation:airfield maintenance platoon
Entered by: maciejm

20:18 Dec 8, 2010
Polish to English translations [PRO]
Military / Defense
Polish term or phrase: pluton obsługi lotnisk
W protokole oceny stanu technicznego systemu nawigacji świetlnej na lotnisku wojskowym podany jest skład komisji, która dokonała tej oceny:
,,Komisja w składzie:
1.
2. chor. X — Dowódca plutonu obsługi lotnisk Komendy Lotniska nr 2 w Y;
3. st. mat. Z — Dowódca drużyny elektroświetlnej
.4. mgr inż. .............- Inspektor nadzoru ''
Grzegorz Mysiński
Poland
airfield maintenance platoon
Explanation:
Supply troops consisted of seven airfield maintenance platoons located at Pori ... (37th Airfield Maintenance Platoon). Kenttälentovarikko 3 (KLe.V 3) Pori ...
www.oocities.com/finnmilpge/fmp_faf_ler3.html

http://www.google.pl/#hl=pl&biw=1020&bih=596&q="airfield mai...

Myślę, że nie ma co kombinować i np dodawać "and engineering", czy coś podobnego. Napewno w kontekście wojskowym "airfield", nie "airport".

M
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
Dziękuję bardzo za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2airfield maintenance platoon
maciejm
4 -3airfield services platoonPolangmar
1 -1airport maintenance platoon
meirs


Discussion entries: 3





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
airport maintenance platoon


Explanation:
A guess

meirs
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in HebrewHebrew, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Mierzejewski: Not airport but airfield. Why do you keep answering without understanding Polish language?
46 mins
  -> TNX - to make a point of how easy the question was

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
airfield maintenance platoon


Explanation:
Supply troops consisted of seven airfield maintenance platoons located at Pori ... (37th Airfield Maintenance Platoon). Kenttälentovarikko 3 (KLe.V 3) Pori ...
www.oocities.com/finnmilpge/fmp_faf_ler3.html

http://www.google.pl/#hl=pl&biw=1020&bih=596&q="airfield mai...

Myślę, że nie ma co kombinować i np dodawać "and engineering", czy coś podobnego. Napewno w kontekście wojskowym "airfield", nie "airport".

M

maciejm
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 211
Grading comment
Dziękuję bardzo za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: 1. Pierwszy odnośnik jest nienatywny. 2. "Airfield maintenance platoon" to pluton utrzymania lotnisk - pojęcie dużo węższe, a więc bardziej ryzykowne, gdy nie znamy zakresu zadań tego plutonu.
10 mins
  -> Oczywiście że znamy. Zajmuje się od łatania płotu, do odśnieżania dróg startowych i dróg kołowania. A że nienatywny, to i lepiej, bo w natywnych są dodatki typu "and engineering", co z kolei byłoby nadinterpretacją.

agree  bartek: A neutralizator kończył kursy armijne w USA, czy Ty? Czy to on prowadzi zajęcia w Dęblinie, czy Ty?
18 hrs

agree  adamgajlewicz: Również mi się wydaje, że rozwiązanie z maintenance brzmi najtrafniej
19 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -3
airfield services platoon


Explanation:
http://tinyurl.com/23ctmta

The airfield services OccFld includes the performance of aviation operations duties, aircraft rescue fire fighting, and expeditionary airfield (EAF)...
http://tinyurl.com/256wtkd

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-08 21:40:24 GMT)
--------------------------------------------------

The Terminal Platoon provides air traffic control to an airfield or airport utilizing United States Army and Federal Aviation Administration rules and regulations.
(...)
The Airspace Information Services Platoon provides air traffic control services and support to an airfield or airport utilizing United States Army and...
http://29cab.org/companyf1-111atc.html

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 74

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  adamgajlewicz: Jeśli service to airfield service platoon, tu nie chodzi o usługi lotniskowe i np. logistyczne, tylko o obsługę http://www.google.pl/search?q=airfield services&hl=pl&prmd=i...
1 hr
  -> OK, proponujesz tłumaczenie "airfield service platoon" - też je rozważałem, ale dałem "services", bo z "service" się nie gugluje (http://tinyurl.com/3aec7tw - BTW, w innym pytaniu brak wystąpień był powodem negatywnego komentarza) - "service" = "services"

disagree  maciejm: Przepraszam, ale o co chodzi z tym cytatem "Airspace Information Services Platoon provides air traffic control services and support to an airfield ". Co ma kontrola ruchu do utrzymania lotniska?
18 hrs

disagree  bartek: Tu nie chodzi o usługi lotniskowe firmy Cubus, a o utrzymanie lotniska w należytym stanie technicznym, gwarantującym bezpieczeństwo...
18 hrs