KudoZ home » Polish to English » Mining & Minerals / Gems

warpie

English translation: abandoned workings


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:warpie (zroby górnicze)
English translation:abandoned workings
Entered by: Piotr Wargan

14:18 Dec 15, 2005
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems
Polish term or phrase: warpie
Aż 27 obszarów poprzemysłowych w gminie Chrzanów to tereny historycznej eksploatacji rud cynkowo-ołowiowych. Łącznie tereny te zajmują ponad 260 ha powierzchni. Są to tzw. warpie (zroby górnicze), których cechą wspólną jest występowanie skażenia metalami ciężkimi. Obecnie obszary te to przeważnie tereny prywatne stanowiące tereny zieleni ochronnej, ale również tereny upraw ogrodowych i rolnych. Pozostałe obiekty to składowiska odpadów energetycznych, składowiska odpadów poflotacyjnych ZG Trzebionka, składowisko przemysłowe w Chrzanowie i składowisko odpadów zakładów wapienniczych w Płazie. Tereny składowisk wchodzą w skład nieruchomości zakładów przemysłowych.
Joanna Rączka
Poland
abandoned workings
Explanation:
Słownik nauk-techn WNT;

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 41 mins (2005-12-15 16:59:52 GMT)
--------------------------------------------------

old workings (też może być - słownik geologiczny R. Żyłki - stary jak te historyczne zroby :-)
Selected response from:

Piotr Wargan
Poland
Grading comment
Thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1cavities caused by extraction
Maciej Andrzejczak
4abandoned workingsPiotr Wargan
3dumpsMarek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dumps


Explanation:
warpa = dump (za Stanisławskim)

HTH

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cavities caused by extraction


Explanation:
za słownikim górniczym Józefa Parchańskiego - zroby (pustka niepodsadzona, przestrzeń powybierkowa); dość opisowo, ale wydaje się, że o to chodzi..

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Janina Nowrot
6 hrs

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
abandoned workings


Explanation:
Słownik nauk-techn WNT;

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 41 mins (2005-12-15 16:59:52 GMT)
--------------------------------------------------

old workings (też może być - słownik geologiczny R. Żyłki - stary jak te historyczne zroby :-)

Piotr Wargan
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Thx