KudoZ home » Polish to English » Mining & Minerals / Gems

podwieszana kolejka szynowa

English translation: suspended monorail (transport) system


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:podwieszana kolejka szynowa
English translation:suspended monorail (transport) system
Entered by: Polangmar

19:03 Nov 27, 2008
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems
Polish term or phrase: podwieszana kolejka szynowa
Sposób sterowania zespołem wózków hamulcowych przeznaczonych do zabezpieczania zestawów transportowych podwieszanych kolejek szynowych polega na tym, że stosuje się cztery wózki hamulcowe w układzie, umieszczając na obu końcach zestawu transportowego po dwa wózki hamulcowe,

Więcej kontekstu jest tutaj: http://www.uprp.gov.pl/wydawnictwa/wyd/bup_07/bup16_07/bup16... ale z rysunku raczej trudno się domyśleć, że to jest jakaś kolejka
Piotr Bienkowski
Poland
suspended monorail (transport) system
Explanation:
Wiem, że jest to w pewnym stopniu kompilacji odpowiedzi A.G. i Jerzego, ale nie mogąc zgodzić się do końca z żadną z nich i nie wiedząc, komu dopisać pod "agree" moją wersję, postanowiłem zamieścić ją jako oddzielną odpowiedź.

Kolejki podwieszane z napędem spalinowym składają się z 3 podstawowych zespołów - modułów.
Są to:
- Ciągniki spalinowe
- Trasy jezdne
- Zestawy transportowe
http://www.pioma.com.pl/modules/xfsection/index.php?category... [na pierwszym zdjęciu widać pojedynczą szynę]

SMT Scharf wyposaża tunel kablowy o długości 6,3km w Londynie w kolejkę podwieszaną. Zakres dostawy obejmuje profil szynowy dla całego tunelu, dwóch szybów startowych i jednego pośredniego oraz dwa pojazdy akumulatorowe, każdy z zestawem transportowym. Jednoszynowe kolejki podwieszane wyposażone są w kamery i zdalnie sterowane z powierzchni.
http://smtscharf.com/cms/front_content.php?idcat=3&lang=4

Tytuł: Zastosowanie kolei podwieszanej usprawnia transport podziemny, zwiększa bezpieczeństwo pracy
Tytuł alternatywny: The application of a suspended monorail system improves the efficiency of underground transport, rises the work safety level
http://baztech.icm.edu.pl/baztech/cgi-bin/btgetdoc.cgi?BSL6-...

suspended monorail system + mining
http://tinyurl.com/627ffq

suspended monorail systems + mining
http://tinyurl.com/6kebpr

suspended monorail transport system + mining
http://tinyurl.com/5alsfo

suspended monorail transport systems + mining
http://tinyurl.com/68z92s

--------------------------------------------------
Note added at 2 days7 hrs (2008-11-30 02:15:44 GMT)
--------------------------------------------------

Miało być: ...jest to w pewnym stopniu kompilacjA...
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4suspended monorail (transport) systemPolangmar
3suspended railway
Jerzy Matwiejczuk
3overhead railwayrobwoj
3overhead [mono-] rail carA.G.
Summary of reference entries provided
To nie Wuppertal, a... Ruda Śląska i Gliwice :-)Polangmar

  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
overhead [mono-] rail car


Explanation:
Overhead monorail transit system employing carriage with upper ...
- [ Tłumaczenie strony ]
A preferred embodiment of an overhead monorail rapid transit system (10) has a ... Of steerable car105/148, SUSPENDED105/150, Single rail246/424, Facing, ...
www.patentstorm.us/patents/5074220/claims.html -

suspended...
Overhead suspended rail car - Patent D514982
- [ Tłumaczenie strony ]
Complete Patent Searching Database and Patent Data Analytics Services.
www.freepatentsonline.com/D514982.html - Podobne strony
MJ Meissner - 2006 - Powiązane artykuły

A.G.
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Dopiero teraz zauważyłem dwie rzeczy: drugą wersję "(overhead) suspended rail car" i to, że do zestawów bardziej pasuje "car" niż "railway". || Ten Jerzy to jakiś prorok, czy co? ;-))) Dopiero teraz naprawdę zagłębiłem się w temat...
1 day20 hrs
  -> dziękuję

neutral  Jerzy Matwiejczuk: "Car" to raczej wagon(ik)/wózek niż kolejka// Uważaj A.G. - łaska Polangmara na pstrym koniu...
1 day20 hrs
  -> rail car system// dziekuję, jestem już dużym chłopczykiem

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
overhead railway


Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="overhead railway&lr=

robwoj
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: tutaj overhad = nadziemna, na wiadukcie - obejrzyj w swoich linkach Liverpool Overhead Railway i Overhead Berlin S-bahn.
43 mins

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
suspended railway


Explanation:
Tutaj:
http://images.google.pl/images?hl=pl&q="suspended railway&lr...
Np. w Wuppertalu
I tutaj: http://ksp.zary.fm.interia.pl/spotkania.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  21 godz. (2008-11-29 16:28:27 GMT)
--------------------------------------------------

Poniżej była pozytywna opinia Polangmara, którą - nie wiedzieć czemu - wycofał.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Trochę namieszałem. "Agree" wycofałem z innego powodu (przecież wyjaśniłem?), a "neutral" daję, bo wszystkie "suspended railway", na które natrafiam, są NAD ziemią - a kopalnie są... POD ziemią.:)
2 days5 hrs

2 days7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
suspended monorail (transport) system


Explanation:
Wiem, że jest to w pewnym stopniu kompilacji odpowiedzi A.G. i Jerzego, ale nie mogąc zgodzić się do końca z żadną z nich i nie wiedząc, komu dopisać pod "agree" moją wersję, postanowiłem zamieścić ją jako oddzielną odpowiedź.

Kolejki podwieszane z napędem spalinowym składają się z 3 podstawowych zespołów - modułów.
Są to:
- Ciągniki spalinowe
- Trasy jezdne
- Zestawy transportowe
http://www.pioma.com.pl/modules/xfsection/index.php?category... [na pierwszym zdjęciu widać pojedynczą szynę]

SMT Scharf wyposaża tunel kablowy o długości 6,3km w Londynie w kolejkę podwieszaną. Zakres dostawy obejmuje profil szynowy dla całego tunelu, dwóch szybów startowych i jednego pośredniego oraz dwa pojazdy akumulatorowe, każdy z zestawem transportowym. Jednoszynowe kolejki podwieszane wyposażone są w kamery i zdalnie sterowane z powierzchni.
http://smtscharf.com/cms/front_content.php?idcat=3&lang=4

Tytuł: Zastosowanie kolei podwieszanej usprawnia transport podziemny, zwiększa bezpieczeństwo pracy
Tytuł alternatywny: The application of a suspended monorail system improves the efficiency of underground transport, rises the work safety level
http://baztech.icm.edu.pl/baztech/cgi-bin/btgetdoc.cgi?BSL6-...

suspended monorail system + mining
http://tinyurl.com/627ffq

suspended monorail systems + mining
http://tinyurl.com/6kebpr

suspended monorail transport system + mining
http://tinyurl.com/5alsfo

suspended monorail transport systems + mining
http://tinyurl.com/68z92s

--------------------------------------------------
Note added at 2 days7 hrs (2008-11-30 02:15:44 GMT)
--------------------------------------------------

Miało być: ...jest to w pewnym stopniu kompilacjA...

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 147
Grading comment
dziękuję




Reference comments


2 days6 hrs
Reference: To nie Wuppertal, a... Ruda Śląska i Gliwice :-)

Reference information:
Lokomotywa dołowa szynowa z napędem spalinowym na bazie podzespołów kolei podwieszanej typu CS-80
Przedmiotem opracowania była lokomotywa szynowa z napędem spalinowym, przeznaczona do podziemnych wyrobisk kopalń węgla, nie wyklucza się również możliwości zastosowań w innych kopalniach np. rud metali. Wykorzystano agregat spalinowo-hydrauliczny kolejki podwieszanej CS-80 produkowanej przez FMG Pioma. Wykorzystanie istniejącego agregatu pozwoliło na skrócenie czasu realizacji wdrożenia wyrobu oraz znaczne ułatwienia procesu jego certyfikacji. Zakres opracowania obejmuje bryłę lokomotywy, wózek napędowy i przekładnie jazdy. W jednej lokomotywie mają zastosowanie cztery jednakowe przekładnie jazdy. Każda napędza dwa koła jezdne.
http://nauka.opi.org.pl/raporty/opisy/synaba/124000/sn124482...

Lokomotywa dołowa spalinowa PIOMA LDS 80
Opis osiągnięcia
Lokomotywa PIOMA LDS 80 jest efektem współpracy CMG KOMAG i FMG PIOMA S.A. Została zbudowana na bazie podzespołów ciągnika kolejki podwieszanej PIOMA CS 80. W rozwiązaniu zastosowano hydrauliczną transmisję momentu obrotowego silnika spalinowego na koła jezdne. Przy masie własnej 15 t umożliwia uzyskanie siły pociągowej 40 kN, do ciągnięcia składów pociągowych o masach przekraczających 200 t. Cechą szczególną rozwiązania jest zastosowanie trójbryłowego podziału ciągnika na:
▪ środkową część maszynowni, posadowionej na saniach, zawierającej silnik spalinowy i układ hydrauliczny
▪ dwie kabiny operatora zintegrowane z wózkami jezdnymi, przy czym każdy z wózków jest wyposażony w dwie przekładnie, napędzające po dwa koła jezdne przynależne do tej samej szyny.
Taki podział pozwala na pokonywanie łuków o małym promieniu i ogranicza możliwość wypadania lokomotywy z toru. Trzy bryły lokomotywy są połączone ze sobą przegubowo, w sposób umożliwiający wzajemne przemieszczanie względem osi przegubów.
http://www.komag.gliwice.pl/index.php?option=com_content&tas...

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 147