KudoZ home » Polish to English » Mining & Minerals / Gems

front eksploatacji

English translation: exploitation front


11:26 Sep 20, 2011
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems / kopalnie
Polish term or phrase: front eksploatacji
Kontekst:

"Utrzymanie chodnika podścianowego za frontem eksploatacji w trudnych warunkach górniczo-geologicznych w Kopalni XXX"

"Rosnące koszty drążenia wyrobisk przyścianowych powodują, że zagadnienie ich utrzymywania za frontem eksploatacji jest systematycznie podejmowane w naszych kopalniach."

Ktoś miałby pomysł?

TIA,

Rafał
Rafal Piotrowski
Poland
English translation:exploitation front
Explanation:
Widzę tak na baztechu.
A także chyba jako longwall face - nie podejmuję się wybierać

--------------------------------------------------
Note added at   27 min (2011-09-20 11:54:22 GMT)
--------------------------------------------------

"Górników" też, jak widać, choć nie wiem, czy to nie kalka i na ile można zaufać tutaj baztechowi. Ale chyba nie ma wyjścia.
Selected response from:

M.A.B.
Netherlands
Grading comment
Thx :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1face
Mamaku
3exploitation front
M.A.B.


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
exploitation front


Explanation:
Widzę tak na baztechu.
A także chyba jako longwall face - nie podejmuję się wybierać

--------------------------------------------------
Note added at   27 min (2011-09-20 11:54:22 GMT)
--------------------------------------------------

"Górników" też, jak widać, choć nie wiem, czy to nie kalka i na ile można zaufać tutaj baztechowi. Ale chyba nie ma wyjścia.

Example sentence(s):
  • Tytul alternatywny: The length of exploitation front in the process of restructuring of hard coal mines
  • Slowa kluczowe angielskie: MECHATRONIC SYSTEM, EXPLOITATION FRONT, SHORTWALL,

    Reference: http://baztech.icm.edu.pl/cgi-bin/btdoc_f_pl.cgi?autorzy=&ty...
    Reference: http://baztech.icm.edu.pl/baztech/cgi-bin/btgetdoc.cgi?BGPK-...
M.A.B.
Netherlands
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Thx :)
Notes to answerer
Asker: Taki był mój pierwszy pomysł :)


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
face


Explanation:
... czy to aby nie to samo co "przodek", czyli aktywna część wyrobiska, czyli "face"?

zresztą na beztechu też pojawia się takie tłuamczenie "frontu":

postęp frontu >> rate of face advance


    Reference: http://lodowy.icm.edu.pl/baztech-test/search/page.action?q=s...
Mamaku
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MonaLaitpol: Face:Reference:http://www.coaleducation.org/glossary.htm#L
1764 days