KudoZ home » Polish to English » Other

hufiec harcerski

English translation: hufiec


09:52 Oct 22, 2002
Polish to English translations [Non-PRO]
Polish term or phrase: hufiec harcerski
hufiec harcerski w danej miejscowosci
N
English translation:hufiec
Explanation:
patrz: informacje do szczepu harcerskiego
zostawiłabym w oryginale z wyjaśnieniem w nawiasie, na jakim terenie dana organizacja działa

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 13:27:51 (GMT)
--------------------------------------------------

najczęściej spotykane rozróżnienia i podziały:
zastęp - grupa kilkuosobowa,
drużyna - zazwyczaj z rozróżnieniem na żeńskie, męskie i zuchowe
szczep - zwykle działa na terenie jednej szkoły
hufiec - dzielnica
chorągiew - miasto
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
thankyou
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2hufiec
lim0nka
5 +1scout troop
bartek


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
scout troop


Explanation:
Tako rzecze Stanisławski

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19045

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Astro Jaroslaw Rutkowski: zgadzam sie patrz http://comp.uark.edu/~rohughes/
12 mins
  -> O, dzięki :-)

disagree  pidzej: troop może być zastęp (czyli kilkunastu najczęściej harcerzy), drużyna (najczęściej całość harcerzy z danej szkoły), ale hufiec to wyższy szczebel, odpowiednik garnizonu w wojsku
42 mins
  -> A nie sądzę. Harcerze nazwy tej używają spokojnie dla określenie hufca. Pretensje do harcerzy i Stanisławskiego :-)

agree  maciejm
22 hrs
  -> Dzięki :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
hufiec


Explanation:
patrz: informacje do szczepu harcerskiego
zostawiłabym w oryginale z wyjaśnieniem w nawiasie, na jakim terenie dana organizacja działa

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-22 13:27:51 (GMT)
--------------------------------------------------

najczęściej spotykane rozróżnienia i podziały:
zastęp - grupa kilkuosobowa,
drużyna - zazwyczaj z rozróżnieniem na żeńskie, męskie i zuchowe
szczep - zwykle działa na terenie jednej szkoły
hufiec - dzielnica
chorągiew - miasto


lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1341
Grading comment
thankyou

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: Aha, to tu jest już wyjaśnienie :-)
39 mins
  -> przepraszam, chciałam to wpisać na górze pod pytaniem, ale już po raz kolejny system nie przyjął moich uwag do pytającego, nie mam pojęcia, dlaczego :(

agree  Piotr Kurek
2 days18 hrs
  -> dziękuję