KudoZ home » Polish to English » Other

Zalew

English translation: reservoir


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zalew
English translation:reservoir
Entered by: kterelak

18:25 Dec 15, 2003
Polish to English translations [Non-PRO]
/ geografia
Polish term or phrase: Zalew
np. Zalew Zegrzyński
Znalazłam Zegrzyńki Lake, ale obok w tekście mam, że utworzono nowy zalew i lake jakoś mniej pasuje
kterelak
Poland
reservoir
Explanation:
jeżeli nie chcesz LAKE

z Zegrzyńskim jest ten problem, że nawet encyklopedia PWN podaje dwie nazwy: zalew i jezioro

ZEGRZYŃSKIE, JEZIORO, Zalew Zegrzyński, zbiornik retencyjny na Narwi, w Kotlinie Warszawskiej, w woj.: warsz., ciech. i ostroł.; utworzony 1963 przez spiętrzenie dolnej Narwi, poniżej ujścia Bugu, zaporą ziemną w Dębem; pow. 33 km2, dł. 41 km (na Narwi), szer. do ok. 3,5 km, pojemność całkowita 94,3 mln m3; wykorzystywane do celów żeglugowych (Kanał Żerański łączy J.Z. z Wisłą), energ. (elektrownia wodna w Dębem, moc 20 MW), rekreacyjnych oraz zaopatrzenia w wodę mieszkańców Warszawy (Wodociąg Pn.); liczne ośr. wypoczynkowe i sportów wodnych, gł. w: Zegrzu, Białobrzegach, Ryni, Zegrzynku i Nieporęcie.
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9reservoir
lim0nka
4 -1fresh-water baystones


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
reservoir


Explanation:
jeżeli nie chcesz LAKE

z Zegrzyńskim jest ten problem, że nawet encyklopedia PWN podaje dwie nazwy: zalew i jezioro

ZEGRZYŃSKIE, JEZIORO, Zalew Zegrzyński, zbiornik retencyjny na Narwi, w Kotlinie Warszawskiej, w woj.: warsz., ciech. i ostroł.; utworzony 1963 przez spiętrzenie dolnej Narwi, poniżej ujścia Bugu, zaporą ziemną w Dębem; pow. 33 km2, dł. 41 km (na Narwi), szer. do ok. 3,5 km, pojemność całkowita 94,3 mln m3; wykorzystywane do celów żeglugowych (Kanał Żerański łączy J.Z. z Wisłą), energ. (elektrownia wodna w Dębem, moc 20 MW), rekreacyjnych oraz zaopatrzenia w wodę mieszkańców Warszawy (Wodociąg Pn.); liczne ośr. wypoczynkowe i sportów wodnych, gł. w: Zegrzu, Białobrzegach, Ryni, Zegrzynku i Nieporęcie.

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1341
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
20 mins

agree  PAS: lake w kontekście geograficzno-ogólnym; reservoir w kontekście techniczno-uwypuklającym fakt sztucznego pochodzenia zbiornika... (przypis by: żona ;-)
1 hr
  -> podziękuj żonie za przypis :)

agree  awdotia
2 hrs

agree  leff: dokładnie tak, jak mówi PAS
2 hrs

agree  Anna Bittner
4 hrs

agree  Monika Pilecka
4 hrs
  -> dziękuję wszystkim :)

agree  joannap
5 hrs

agree  jamajka
11 hrs

agree  Immo
11 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
fresh-water bay


Explanation:
bay [1] (bay) n.
1. a body of water forming an indentation of the shoreline, larger than a cove but smaller than a gulf.
2. a recess of land, partly surrounded by hills.
3. an arm of a prairie or swamp, extending into woods and partly surrounded by them.

So indicating that it is a fresh-water bay gives more of an accurate description.

stones
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  PAS: no way - bay to jest zatoka, część większego zbiornika wodnego. Zalew/ jezioro Zegrzyńskie jest własnie tym - jeziorem, aczkolwiek sztucznym.
17 mins