KudoZ home » Polish to English » Other

dom ryglowy

English translation: half-timbered house


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:dom ryglowy
English translation:half-timbered house
Entered by: kterelak

10:27 Dec 16, 2003
Polish to English translations [PRO]
/ architektura
Polish term or phrase: dom ryglowy
18-wieczne domy ryglowe
kterelak
Poland
half-timbered house
Explanation:
Tako rzecze Stanisławski
Selected response from:

bartek
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4half-timbered house
bartek
4 +1parę linków na poparcie powyższegoanglista
4Transom Housesjamajka


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
half-timbered house


Explanation:
Tako rzecze Stanisławski

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19045
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: słusznie rzecze
5 mins

agree  Immo: niech zyje Pan S!
30 mins

agree  Monika Pilecka
1 hr

agree  anglista: http://www.terragenesis.co.uk/buildings/halftimFP.html
4 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Transom Houses


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-16 10:33:51 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.homeplaninfo.com/building-definitions/t/transom.a...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-16 10:38:31 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.homeplaninfo.com/building-definitions/t/transom.a...

jamajka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 32

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
parę linków na poparcie powyższego


Explanation:
budownictwo ryglowe – stosujące konstrukcyjne ściany ryglowe
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=55162

rygiel = rozwora - pozioma belka między słupami w drewnianej konstrukcji szkieletowej lub pozioma belka dzieląca na mniejsze pola szkielet ściany albo ograniczająca w niej od góry otwory okienne i drzwiowe http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=54746

Leksykon Naukowo-Techniczny:
RYGIEL - pręt konstrukcyjny poziomy lub pochyły, łączący słupy w sposób sztywny lub przegubowy


W tradycyjnych drewnianych domach o konstrukcji szkieletowej (szachulcowej, ryglowej), które różniły się od wieńcowych przede wszystkim koniecznością wypełnienia powstającej pustki konstrukcyjnej ścian, stosowano wypełnienie cegłą albo gliną, powstawał w ten sposób tzw. "mur pruski", który również wymagał docieplenia. … http://www.termex.wior-sc.pl/prawdziwe_domy.html

http://www.hyperdictionary.com/dictionary/transom


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-16 14:36:59 (GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze jeden ciekawy: http://www.herrenberg.de/englisch/en000220.html

anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 399

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jamajka: dzieki za powyzsze...:)
20 hrs
  -> jednakowoż to było in re: half-timbered houses