KudoZ home » Polish to English » Other

jednostka budżetowa

English translation: budget enity


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:jednostka budżetowa
English translation:budget enity
Entered by: big_fish

11:42 Oct 14, 2001
Polish to English translations [PRO]
Polish term or phrase: jednostka budżetowa
Jednostka budżetowa, podmiot gospodarki budżetowej, który pokrywa swoje wydatki bezpośrednio z budżetu państwa, a jego dochody są automatycznie dochodami budżetu.
big_fish
budget entity OR: budget unit
Explanation:
To pierwsze proponuje TEPIS w Polish Law Collection (np. w Ustawie o rachunkowości); to drugie - Polish News Bulletin, np. w Ustawie o podatku dochodowym od osob prawnych.

Osobiscie wole to pierwsze.

JK
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2budgetary unit
Lucja Biel, Ph.D.
4budget entity OR: budget unitJacek Krankowski
3public sector entity
cquest


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
budget entity OR: budget unit


Explanation:
To pierwsze proponuje TEPIS w Polish Law Collection (np. w Ustawie o rachunkowości); to drugie - Polish News Bulletin, np. w Ustawie o podatku dochodowym od osob prawnych.

Osobiscie wole to pierwsze.

JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 1633
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sobaga: ja też wolę TEPIS - brzmi jakoś ładniej ;-)
1 hr

disagree  pidzej: sugeruje taniznę, jak budget holidays, a w ogóle nie sugeruje podległości pod organ władzy
2228 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
budgetary unit


Explanation:
taki termin uzgodnilam z konsultantami z USA zajmujacymi sie finansami publicznymi i taki termin proponuje polsko-angielski slownik terminologii prawniczej

Lucja Biel, Ph.D.
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natalie: And lots of hits in google search
3 mins

agree  Magda Dziadosz: powszechnie stosowane
36 mins

2970 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
public sector entity


Explanation:
jeszcze jedna propozycja

cquest
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 316