materia działania

English translation: the field upon which the principle of destruction and rebirth operates//the substance for the..

Polish term or phrase:materia działania
English translation:the field upon which the principle of destruction and rebirth operates//the substance for the..
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

09:51 Feb 16, 2018
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Poetry & Literature
Polish term or phrase: materia działania
W swoich wierszach Norwid przedstawiał losy artystów i dzieł przez nich stworzonych jako materię działania zasady próby destrukcji i odrodzenia.
izabela28
the field upon which the principle of destruction and rebirth operates//the substance for the..
Explanation:
It has to be something ethereal since it concerns the fate of artists and their works.
More literally, it is the substance/subject matter for the operation of the principle of destruction and rebirth.


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2018-02-16 18:44:58 GMT)
--------------------------------------------------

Trzeba dodać próbę
W swoich wierszach Norwid przedstawiał losy artystów i dzieł przez nich stworzonych jako materię działania zasady próby destrukcji i odrodzenia.

In his poetry, Norwid presented the fate of artists and the works they created as the operative substance for testing the destruction and rebirth principle.
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3raw material/medium of expression
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3the field upon which the principle of destruction and rebirth operates//the substance for the..
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 6





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the field upon which the principle of destruction and rebirth operates//the substance for the..


Explanation:
It has to be something ethereal since it concerns the fate of artists and their works.
More literally, it is the substance/subject matter for the operation of the principle of destruction and rebirth.


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2018-02-16 18:44:58 GMT)
--------------------------------------------------

Trzeba dodać próbę
W swoich wierszach Norwid przedstawiał losy artystów i dzieł przez nich stworzonych jako materię działania zasady próby destrukcji i odrodzenia.

In his poetry, Norwid presented the fate of artists and the works they created as the operative substance for testing the destruction and rebirth principle.


Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 260
Grading comment
thank you

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
raw material/medium of expression


Explanation:
After reading several examples of this expression, material dzialania can be translated several ways, depending on the context. It is what one has to work with. For an artist, it can be the medium of expresion, be it clay for a sculptor or the word for a poet. It is the raw material that a writer uses in writing a book, be it his life or the life of those around him, a bit of history, etc.

Here, I would tend to the raw material.
cccc
My, egzystencjaliści nie powiemy nigdy, że wybór był nieuzasadniony (...) oceniamy jedynie człowieka w stosunku do zaangażowania się, (...) zewnętrzność jako materia działania jest bez znaczenia, ponieważ tym, co liczy się pod względem moralnym jest intencja, efekt zaś, wynik jako obiektywność działania, nie wchodzi tu w rachubę” (Jean-Paul Sartre).

http://www.glos.upwr.edu.pl/archiwum/5804/nr_171_2008_public...
ccccc
Na wystawie zobaczmy, w jaki sposób przedmioty codziennego użytku stają się dla artystów źródłem inspiracji i materią działania.
https://artmuseum.pl/pl/edukacja/dla-szkol/lekcje-muzealne-8
cccccccccccccc

Ale życie prywatne jest materią działania wielu innych artystów. Ich prace można od soboty zobaczyć w galerii Raster na wystawie "Działania z rodziną".
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,19589887,regina...
.ccccccccccccc
Powiedział, że podobnie jak w latach poprzednich realizowany jest kontrakt z NFZ w obszarze podstawowej opieki zdrowotnej i stomatologii, gdzie podstawową materią działania są osoby ubezpieczone z terenu gminy Pomiechówek,
https://www.google.com/search?q="materia działania"&oq="mate...

cccc

Maksymilian Dobromierz Kwiek z dzieciństwa z neoawangardą wyszedł bez szwanku. Dziś wykłada mikroekonomię na Uniwersytecie Southampton. Regina G. zmarła w 1984 r. Ale życie prywatne jest materią działania wielu innych artystów. Ich prace można ...
http://polska.guide4world.com/dolnoslaskie/swidnicki/dobromi...

cccccc
Co natomiast dostarcza inspiracji-motywacji w sytuacjach
trudnych? W sytuacjach, w których nie widać efektów pracy, misja
boleśnie ściera się z materią działania, współpraca z ludźmi
okazuje się ciężka, a życie osobiste toczy się inną drogą niż praca
animacyjna.
http://www.obserwatorium.org.pl/wp-content/uploads/2017/04/r...

ccc
Zatem w trakcie Studio Molika także mamy do czynienia z performansem (!?). Byłoby to, być może, całkiem prawdopodobne gdyby nie fakt; za podstawę performansu uznaje się rytuał i zabawę, ów zaś ‘zabawowy charakter’ jest niezbędnym czynnikiem łagodzącym i oswajającym, zarówno performera jak i publiczność, z materią działania w trakcie którego bywa łamane tabu.

https://ewamolik-zygmunt.blogspot.com/2015/11/

cccccc
Takie dyscypliny twórczości jak literatura czy muzyka zdają się opero−
wać zdecydowanie bardziej zdyscyplinowanym językiem i czytelniejszą
materią działania.
https://zeszyty.asp.krakow.pl/wp-content/uploads/2014/12/Zes...

ccc
Słowo jest materią poety, pisarza. Dlatego też nie miałabym odwagi powiedzieć, że moją materią działania jest słowo. O słowie coś wie Tadeusz Różewicz, nie sądzę natomiast, żeby wiedzieli dramaturdzy, bo nie szukają istoty tego medium.
http://www.encyklopediateatru.pl/artykuly/102372/dramaturg-w...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 260