KudoZ home » Polish to English » Science

bakteria tlenowa przetrwalnikujaca

English translation: sporeforming aerobic bacterium


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:bakteria tlenowa przetrwalnikujaca
English translation:sporeforming aerobic bacterium
Entered by: lim0nka

19:45 Dec 21, 2003
Polish to English translations [PRO]
Science / mikrobiologia
Polish term or phrase: bakteria tlenowa przetrwalnikujaca
Opis wlasciwosci produktu w specyfikacji produktu
Wlasciwosci makrobiologiczne: bakteria tlenowa przetrwalnikujaca
Grommit
United Kingdom
sporeforming aerobic bacterium
Explanation:
Przetrwalniki bakterii, cysty, endospory, formy przetrwalnikowe, powstające wewnatrzkomórkowo, w wyniku przemian zachodzących w protoplazmie komórek bakteryjnych, prowadzących do wytworzenia wielowarstwowych otoczek. Są odporne na działanie wysokich temperatur (nawet działnie temperatury 100°C przez dłuższy okres ich nie zabija).
http://wiem.onet.pl/wiem/00472e.html

Bacillus cereus
Is sporeforming therefore able to survive food processing, except retorting (canning).
http://gesondheid.tripod.com/data_analis.htm

bakteria tlenowa - aerobic bacterium
http://www.bfub.pl/slownik2.html
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3sporeforming aerobic bacterium
lim0nka
4sporogenous aerobe
leff


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
sporeforming aerobic bacterium


Explanation:
Przetrwalniki bakterii, cysty, endospory, formy przetrwalnikowe, powstające wewnatrzkomórkowo, w wyniku przemian zachodzących w protoplazmie komórek bakteryjnych, prowadzących do wytworzenia wielowarstwowych otoczek. Są odporne na działanie wysokich temperatur (nawet działnie temperatury 100°C przez dłuższy okres ich nie zabija).
http://wiem.onet.pl/wiem/00472e.html

Bacillus cereus
Is sporeforming therefore able to survive food processing, except retorting (canning).
http://gesondheid.tripod.com/data_analis.htm

bakteria tlenowa - aerobic bacterium
http://www.bfub.pl/slownik2.html


    Reference: http://gesondheid.tripod.com/data_analis.htm
    Reference: http://www.bfub.pl/slownik2.html
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1341
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: albo 'aerobe'
4 mins

agree  vladex: .
12 hrs

agree  WaldekP
1 day 3 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sporogenous aerobe


Explanation:
ja wolę tę wersję

"Sporicidal activity is the ability to destroy sporogenous bacteria"

"for future taxonomic restructuring of
anaerobic sporogenous and asporogenous thermophillic, gram-positive bacteria."




    Reference: http://www.vecom.nl/english/documentation/tb/prd200205eng.ht...
    Reference: http://jb.asm.org/cgi/content/abstract/175/15/4772
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  vladex: w przytłaczającej większości przypadków "aerobe" jest uzywane dla bakterii, ale czepiacy, tacy jak ja, mogą stwierdzić, i mieć rację, że człowiek to też "aerobe" - vide: encyklopedie :-)
12 hrs
  -> Ale Ty jesteś 'aerobe' niepierzone, dwunogie z płaskimi paznokciami, a nie sporogenous ;-P