KudoZ home » Polish to English » Science

uprawa

English translation: cultivation(s)


09:31 Dec 29, 2003
Polish to English translations [PRO]
Science / nauki rolnicze
Polish term or phrase: uprawa
Chodzi mi o jakiś policzalny rzeczownik. Tekst jest skrótowy i używane są w nim sformułowania typu "w uprawie [rzecz. policzalny] na płask były o X% wyższe plony niż w uprawie na redlinach". Ta policzalna "uprawa" jest skrótem od "pola doświadczalnego, na którym stosowano uprawę [recz. niepoliczalny] taką a taką".

Mój sprawdzacz pisowni (wiem, że MS Word głupi jest, ale tym razem poparte jest to paroma bardziej istotnymi słownikami) krzywi się na twory typu "a flat cultivation", "ridge tillages" itp... Czy wynika to z ograniczoności słowników (takie uzycie tych słów jest zbyt specjalistyczne, aby być odnotowane w słownikach), czy jednak mają one rację?
vladex
English translation:cultivation(s)
Explanation:
mój Word nie wyrzuca tego, ani nie wariuje

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 35 mins (2003-12-29 11:06:50 GMT)
--------------------------------------------------

Chcesz tillage areas? Aleś się uparł! :-)

Since the soil changes which take place as one begins a total no-till program are slow, the yields between the two tillage areas would not be expected this soon ...
www.ca.uky.edu/.../ RR%202001-02%20INDIRECT%20BENEFIT%20OF%20NO-TILL%20WHEAT.pdf

Selected response from:

bartek
Grading comment
dzięki wszystkim za pomoc, w końcu uznałem, że ta uprawa jest synonimem poletka i poszło "ridge/flat tillage plots"
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1cultivation(s)
bartek
4cultivation
leff
1field tillage area
AleksanderS


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cultivation


Explanation:
cultivation
n.
1 the act of cultivating (in various senses)
[Webster's]

IMHO czyny z samej swej natury są policzalne (tzn. nie kojarzę żadnego niepoliczalnego)

A na 'flat cultivation' też możnba znaleźć sporo przykładów w Google, nawet z Agronomy Journal

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cultivation(s)


Explanation:
mój Word nie wyrzuca tego, ani nie wariuje

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 35 mins (2003-12-29 11:06:50 GMT)
--------------------------------------------------

Chcesz tillage areas? Aleś się uparł! :-)

Since the soil changes which take place as one begins a total no-till program are slow, the yields between the two tillage areas would not be expected this soon ...
www.ca.uky.edu/.../ RR%202001-02%20INDIRECT%20BENEFIT%20OF%20NO-TILL%20WHEAT.pdf



bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19045
Grading comment
dzięki wszystkim za pomoc, w końcu uznałem, że ta uprawa jest synonimem poletka i poszło "ridge/flat tillage plots"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: jestem za 'tillage areas', bo mój słownik Cambridge'a też podaje, że 'cultivation' jest niepoliczalne
5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
field tillage area


Explanation:
zgaduję na podstawie linku poniżej:


    Reference: http://www.agriculture.state.ia.us/iflm/striptillagerep.pdf
AleksanderS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 40