KudoZ home » Polish to English » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

petent

English translation: customer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:petent
English translation:customer
Entered by: Witold Chocholski

11:29 Feb 14, 2008
Polish to English translations [PRO]
Science - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
Polish term or phrase: petent
Wydaje mi się, że w moim kontekście nie pasuje ani client, ani customer, ani petitioner, ani applicant

Doświadczenie i wiedzę potrzebną pracownikowi socjalnemu można głównie przez obcowanie w środowisku innych pracowników socjalnych oraz poprzez styczność z petentami. Najlepszym sposobem na zdobycie niezbędnych umiejęstności jest praca w placówkach pomocy społecznej.

Jak nazwać takiego petenta korzystającego z pomocy społecznej?
makawa
customer
Explanation:
Customer jest ok. Poniżej przykładowy link ze stronami z irlandzkiego ministerstwa zajmującego się pomocą społeczną.
http://customer.gu.ma/

--------------------------------------------------
Note added at   6 min (2008-02-14 11:36:25 GMT)
--------------------------------------------------

Coś ten link chyba nie wyszedł :-( Jeszcze raz: http://customer1.gu.ma/

--------------------------------------------------
Note added at   8 min (2008-02-14 11:37:43 GMT)
--------------------------------------------------

Żeby odróżnić od innego "klienta" można go w sumie nazwać "welfare customer".
Selected response from:

Witold Chocholski
Poland
Grading comment
ta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3customer
Witold Chocholski
4 +1recipientpidzej
4applicant
whole grain
4beneficiary
Adam Lankamer


Discussion entries: 2





  

Answers


0 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beneficiary


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 36

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
customer


Explanation:
Customer jest ok. Poniżej przykładowy link ze stronami z irlandzkiego ministerstwa zajmującego się pomocą społeczną.
http://customer.gu.ma/

--------------------------------------------------
Note added at   6 min (2008-02-14 11:36:25 GMT)
--------------------------------------------------

Coś ten link chyba nie wyszedł :-( Jeszcze raz: http://customer1.gu.ma/

--------------------------------------------------
Note added at   8 min (2008-02-14 11:37:43 GMT)
--------------------------------------------------

Żeby odróżnić od innego "klienta" można go w sumie nazwać "welfare customer".

Witold Chocholski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
ta

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak: lub welfare recipient :-) Czasem tylko attention (czyli intangible welware), ale bywa potrzebne.
18 mins
  -> Dziękuję :-) Recipient owszem, ale w sumie nie wiadomo czy każdy z customerów coś od welfare dostanie ;-) IMHO/ Też prawda :-)

agree  bajbus
39 mins
  -> Dziękuję :-)

agree  Polangmar
16 hrs
  -> Dziękuję :-)

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
recipient


Explanation:
PJ

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak
7 mins

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
applicant


Explanation:
moim zdaniem jeśli ktoś ubiega się o pomoc społeczną to można go nazwać "aplikantem"

whole grain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16