KudoZ home » Polish to English » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

człowiek orkiestra

English translation: jack of all trades


12:48 Mar 15, 2008
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / any
Polish term or phrase: człowiek orkiestra
nie wiem, czy termin 'orchestra man' jest w j. ang. na tyle rozpowszechniony, żeby się nim tutaj posłużyć; 'man Friday' czy po prostu przymiotnik 'versatile' odpadają - również występują w tekście i już ich użyłam; potrzebny mi dokładny odpowiednik tego właśnie sofrmułowania
Aleksandra Lercher-Szymanska
English translation:jack of all trades
Explanation:
tak nazywa się potocznie osobę niezwykle wszechstronną, jak rozumiem, o to właśnie chodzi
Selected response from:

Tomasz Poplawski
Grading comment
Dzieki!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9one-man band
Maciek Drobka
4 +6jack of all trades
Tomasz Poplawski
3 +1one-man show
allp


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
one-man band


Explanation:
Jedna z możliwości.



Maciek Drobka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: Taki też tytuł nosi dość znana krótkometrażówka wytwórni Pixar; w tym przypadku znaczenie jest bardzo dosłowne
10 mins
  -> dziękuję

agree  Karolina Olga
37 mins
  -> dziękuję

agree  Robin Gill
58 mins
  -> dziękuję

agree  Katarzyna Stasiuk-Fijałkowska
1 hr
  -> dziękuję

agree  Vanda Nissen
2 hrs
  -> dziękuję

agree  petrolhead
3 hrs
  -> dziękuję

agree  leff: ale tylko w znaczeniu dosłownym
9 hrs
  -> dziękuję

agree  Bubz: jezeli asker jest za doslownym tlumaczeniem to tak
14 hrs
  -> dziękuję

agree  Teresa Goscinska
15 hrs
  -> dziękuję

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
jack of all trades


Explanation:
tak nazywa się potocznie osobę niezwykle wszechstronną, jak rozumiem, o to właśnie chodzi

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Dzieki!
Notes to answerer
Asker: Ależ tak, jak najbardziej chodzi o znaczenie przenośne!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  FishX: chyba o to chodzi
27 mins

agree  petrolhead
2 hrs

agree  Polangmar: Jeśli chodzi o znaczenie przenośne.
8 hrs

agree  leff: jeśli przenośnie, to właśnie tak
9 hrs

agree  Lucyna Długołęcka
19 hrs

agree  kizych: Tak jest, a tutaj potwierdzenie rozszerzonego "jack of all trades, master of none": http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_of_all_trades,_master_of_n...
1138 days

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
one-man show


Explanation:
albo tak

allp
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead
2 hrs
  -> dzięki!