International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » Polish to English » Tech/Engineering

uzgadniać dokumentację projektow±

English translation: obtain design documentation approval


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:uzgadniać dokumentację projektow±
English translation:obtain design documentation approval
Entered by: Piotr Bienkowski

07:50 May 25, 2002
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Polish term or phrase: uzgadniać dokumentację projektow±
czynno¶ć wykonywana przez rzeczoznawcę
Piotr Bienkowski
Poland
obtain (official) desing documentation approval(s)
Explanation:
obtain (official) desing documentation approval(s)

Są to w gruncie rzeczy urzędowe zatwierdzenia, wymagane przez przepisy.


http://www.atomnet.pl/~geodeta/2000/58text2.htm
"Po sporządzeniu projektu dotyczącego sieci uzbrojenia technicznego terenu należy, zgodnie z ustawą Prawo geodezyjne i kartograficzne [1], uzgodnić lokalizację sieci. Obowiązek ten został nałożony na inwestorów, natomiast koordynacja uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu należy do starostów, którzy zadania te wykonują przy pomocy zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej. Treść uzgodnienia wydawana jest w formie opinii. Opinia ta jest jednym z podstawowych elementów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę."


http://www.powiat.szczecinek.pl/s/gg_007.htm
Wynika z tego, że istnieje Zakład Uzgadniania Dokumentacji, który "uzgadnia w / w obiekt: bez uwag, z uwagą, nie uzgadnia."(niepotrzebne skreślić)

I jeszcze polecam bardzo dokładny opis "the way they do it in America"

http://www.wsdot.wa.gov/fasc/engineeringpublications/designm... (następnie pozycja 240 Permits and Approvals From Other Governmental Agencies)

Selected response from:

makary
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5discuss (agree upon) the project's documentation
Lota
4obtain (official) desing documentation approval(s)makary
4project documentation reviewPiotr Kurek
4project's documentation auditMiroslaw Owinski
4to review project's documentationmaitland


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
discuss (agree upon) the project's documentation


Explanation:
.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 839

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
to review project's documentation


Explanation:
założę się, że on sprawdza zgodność z przepisami i wydaje opinię? dobrze myślę?

maitland
PRO pts in pair: 38

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
project's documentation audit


Explanation:
project's documentation audit

Miroslaw Owinski
PRO pts in pair: 26

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
project documentation review


Explanation:
Może tak

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-25 15:00:40 (GMT)
--------------------------------------------------

to perform/do project documentation review


    Reference: http://wfc.fhwa.dot.gov/REG10Q.HTM
Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1240

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
obtain (official) desing documentation approval(s)


Explanation:
obtain (official) desing documentation approval(s)

Są to w gruncie rzeczy urzędowe zatwierdzenia, wymagane przez przepisy.


http://www.atomnet.pl/~geodeta/2000/58text2.htm
"Po sporządzeniu projektu dotyczącego sieci uzbrojenia technicznego terenu należy, zgodnie z ustawą Prawo geodezyjne i kartograficzne [1], uzgodnić lokalizację sieci. Obowiązek ten został nałożony na inwestorów, natomiast koordynacja uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu należy do starostów, którzy zadania te wykonują przy pomocy zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej. Treść uzgodnienia wydawana jest w formie opinii. Opinia ta jest jednym z podstawowych elementów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę."


http://www.powiat.szczecinek.pl/s/gg_007.htm
Wynika z tego, że istnieje Zakład Uzgadniania Dokumentacji, który "uzgadnia w / w obiekt: bez uwag, z uwagą, nie uzgadnia."(niepotrzebne skreślić)

I jeszcze polecam bardzo dokładny opis "the way they do it in America"

http://www.wsdot.wa.gov/fasc/engineeringpublications/designm... (następnie pozycja 240 Permits and Approvals From Other Governmental Agencies)




    Reference: http://www.atomnet.pl/~geodeta/2000/58text2.htm
    Reference: http://www.powiat.szczecinek.pl/s/gg_007.htm
makary
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 160
Grading comment
Dzięki