KudoZ home » Polish to English » Tech/Engineering

powierzchnia przylgowa

English translation: faying surface


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:powierzchnia przylgowa
English translation:faying surface
Entered by: anglista

21:35 Jan 25, 2003
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Polish term or phrase: powierzchnia przylgowa
szerokość powierzchni siedliska kadłuba zaworu nie powinna być równa szerokości powierzchni przylgowej organu roboczego, ....[organ roboczy-operating component/element/unit/?]
Tradeusz
faying surface
Explanation:
Definition: The surface of a material in contact with another to which it is or will be joined.

inaczej po polsku jest to PRZYLGNIA

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-26 00:05:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Leksykon N-T:
PRZYLGNIA = powierzchnia przylegania części wspólpracujących uszczelniających lub zamykających, np. p. gniazda zaworu lub zawieradła

Sł.N-T:
PRZYLGNIA ZAWORU - valve face
PRZYLGNIA GNIAZDA ZAWORU - seat face of a valve (tak jak AL napisał)
Selected response from:

anglista
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4faying surfaceanglista
4valve face
Andrzej Lejman


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
valve face


Explanation:
rozwiązuje wszystkie problemy; bo skoro chodzi o kadłub (chyba gniazdo) zaworu, to organe roboczym jest zawór, czyż nie tak?

seat face of a valve - inna wersja, za slownikiem NT.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1691

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
faying surface


Explanation:
Definition: The surface of a material in contact with another to which it is or will be joined.

inaczej po polsku jest to PRZYLGNIA

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-26 00:05:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Leksykon N-T:
PRZYLGNIA = powierzchnia przylegania części wspólpracujących uszczelniających lub zamykających, np. p. gniazda zaworu lub zawieradła

Sł.N-T:
PRZYLGNIA ZAWORU - valve face
PRZYLGNIA GNIAZDA ZAWORU - seat face of a valve (tak jak AL napisał)


    Reference: http://plastics.about.com/library/glossary/f/bldef-f2150.htm
anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 399