KudoZ home » Polish to English » Tech/Engineering

odwietrzyć

English translation: vent


16:11 Jan 30, 2003
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering / DDD
Polish term or phrase: odwietrzyć
Jak to ujął Jerzy Czopik: "ODwietrzone kojarzyłbym z ODprowadzaniem aktywnym, czyli wentylacją wymuszaną, natomiast przewietrzanie z czymś pasywnym przez otwarcie okna itp.
http://www.proz.com/kudoz/354630?gr=y&pwd=Rzjt
bartek
English translation:vent
Explanation:
vent
2 to allow (steam, gas, etc.) to escape through an opening
[Webster's]

venting = odpowietrzanie
vent line (in tanker) = rurociąg odgazowujący
[E-P Dictionary of Science and Technology]

Moim zdaniem 'odwietrzenie' to 'danie ujścia (lub usunięcie) nadmiarowi gazów', natomiast 'przewietrzenie' to 'usunięcie gazów z dostarczaniem świeżego powietrza'



--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-30 16:37:24 (GMT)
--------------------------------------------------

przewietrzać «umożliwić dopływ świeżego powietrza, dopływ tlenu; odświeżyć za pomocą odpowiedniej wentylacji; poddać działaniu świeżego powietrza»
[Słownik Języka Polskiego]

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-30 19:13:40 (GMT)
--------------------------------------------------

Co prawda hasła \'odwietrzać\' nigdzie nie znalazłem, ale jest np. :

\"odwietrznik = urządzenie na okręcie podwodnym umożliwiające wyjście powietrza wypychanego z balastów przez wodę podczas zanurzania się okrętu\"
[Leksykon naukowo-techniczny WNT]

czyli wygląda na to, że moje intuicyjne rozumienie obu słów się potwierdza
Selected response from:

leff
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5to ventilate
Martina Schwartz
4air out, ventilate
Jason Botz
3 +1vent
leff


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
vent


Explanation:
vent
2 to allow (steam, gas, etc.) to escape through an opening
[Webster's]

venting = odpowietrzanie
vent line (in tanker) = rurociąg odgazowujący
[E-P Dictionary of Science and Technology]

Moim zdaniem 'odwietrzenie' to 'danie ujścia (lub usunięcie) nadmiarowi gazów', natomiast 'przewietrzenie' to 'usunięcie gazów z dostarczaniem świeżego powietrza'



--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-30 16:37:24 (GMT)
--------------------------------------------------

przewietrzać «umożliwić dopływ świeżego powietrza, dopływ tlenu; odświeżyć za pomocą odpowiedniej wentylacji; poddać działaniu świeżego powietrza»
[Słownik Języka Polskiego]

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-30 19:13:40 (GMT)
--------------------------------------------------

Co prawda hasła \'odwietrzać\' nigdzie nie znalazłem, ale jest np. :

\"odwietrznik = urządzenie na okręcie podwodnym umożliwiające wyjście powietrza wypychanego z balastów przez wodę podczas zanurzania się okrętu\"
[Leksykon naukowo-techniczny WNT]

czyli wygląda na to, że moje intuicyjne rozumienie obu słów się potwierdza

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak
4 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
air out, ventilate


Explanation:
"Airing out" is usually more passive. "Ventilation" can be either passive or forced.

Jason Botz

41 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
to ventilate


Explanation:
To ventilate means
- to circulate fresh air somewhere, driving our foul air
- to circulate in (a room, etc) so as to freshen - said of air
- to provide with an opening for the escape of air, gas
- to furnish means for airing
- to expose something to fresh air so as to keep it in good condition
- to aerate (of blood); oxygenate

all these pretty much fit your context

Martina Schwartz
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in pair: 153