KudoZ home » Polish to English » Tech/Engineering

stałe łącze

English translation: always-on connection


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:stałe łącze
English translation:always-on connection
Entered by: Ryszard Matuszewski

17:39 Dec 6, 2003
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Polish term or phrase: stałe łącze
internet
Ryszard Matuszewski
niżej
Explanation:
To zależy od rodzaju łącza.
jeśli linia dzierżawiona - DSL connection (DSL - Digital Subscriber Line).
Ja mam - cable modem connection, połaczenie poprzez kabel telewizyjny
satellite connection, czyli łącze satelitarne,
łącza stałe (DSL, cable, satellite) są też (ogólnie) zwane
high-speed (lub broadband) Internet access.

Poza tym
ogólnie i bardzo ogólnie = "always on" connection
BaRDZIEJ specjalistycznie - continuous data service connection

a i często permanent Internet connection
Selected response from:

bartek
Grading comment
Dziękuję wszystkim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3niżej
bartek
5permanent (internet) connectiontlumaczka
5"always on" connection
nrabate
4 -1broadband connection
lim0nka


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
stałe łącze
niżej


Explanation:
To zależy od rodzaju łącza.
jeśli linia dzierżawiona - DSL connection (DSL - Digital Subscriber Line).
Ja mam - cable modem connection, połaczenie poprzez kabel telewizyjny
satellite connection, czyli łącze satelitarne,
łącza stałe (DSL, cable, satellite) są też (ogólnie) zwane
high-speed (lub broadband) Internet access.

Poza tym
ogólnie i bardzo ogólnie = "always on" connection
BaRDZIEJ specjalistycznie - continuous data service connection

a i często permanent Internet connection

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19045
Grading comment
Dziękuję wszystkim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dorota Cooper: dokładnie :o)
3 mins
  -> Uf, jest tego trochę :-)

agree  leff: wow!
41 mins
  -> A co! :-)

agree  nrabate: "alway on" connection -- sorry did not see this before posting mine
2 hrs
  -> It happens :-)

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
stałe łącze
broadband connection


Explanation:
ja zwykle używam tego :o)

Bandwidth - The amount of data (information) that can be transmitted and received by an Internet connection, e.g. rather like a water pipe, the larger the pipe the more water that can pass through it. The maximum bandwidth through a dial up phone line connection is 56 kilobits per second (56kbps), for a broadband connection it is at least 512kbps.

aczkolwiek, jak napisała bartek, określeń jest sporo


    Reference: http://www.cibi.org.uk/gloss.htm
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1341

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  tlumaczka: niezupelnie tak, co widac zreszta z tekstu ,ktory cytujesz: laczea stal eza z internetem sa stale (
1 hr
  -> wybacz, ale nie rozumiem, o co ci chodzi, możesz jaśnie? co znaczy "laczea stal eza z internetem sa stale" ?

agree  bartek: O co chodzi z tym disagree?
2 hrs
  -> też nie rozumiem...

disagree  Andrzej Lejman: wszystkie broadband są stałe, ale nie wszystkie stałe są broadband
15 hrs
  -> wydawało mi się, że stałe są wszystkie szerokopasmowe... czegoś w takim razie nie rozumiem

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
permanent (internet) connection


Explanation:
zaczelam odpowiedac disagree Limonce i niechcacy nacisnelam SEND. Stale lacze to oczywiscie takie, w ktorym masz na okrągło internet z gniazdka ( obojetnie czy kablowego, czy modemu ISDN, xDSL itp), a jego przeciwieństwo to 'dial-up' internet connection ( bo musisz najpierw wykrecic nr internetu). W obu wypadkach jest przesylany sygnal 'broadband' ( czyli szerokopasmowy).

tlumaczka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 180

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
stałe łącze
"always on" connection


Explanation:
Belchfire.net - Windows XP Themes Community - Securing Your ' ...
Securing Your 'Always On' Internet Connection Network Security Posted
on Friday, 08 February 2002 @ 01:04:59 MST by hamesh, Volver. ...
www.belchfire.net/article61.html - 34k - Cached - Similar pages

Securing Your Internet Connection
... Do you have an "always on" Internet connection? It's easy to think that
no one could possibly be interested in your poor, slow, little ...
www.uic.edu/depts/accc/network/ athome/homesecurity.html - 26k - Cached - Similar pages

Firewalls for Always-On Internet Connections -- Doctor Ebiz, 05/ ...
... An always-on Internet connection such as DSL, a cable modem, or ISDN does
make your desktop more vulnerable to hackers, so you need a firewall. ...
www.doctorebiz.com/05/020508b.htm - 4k - Cached - Similar pages

ADSL Connection from e-shopping
... broadband? Applica broadband uses BT's Adsl technology to provide
an always on Internet connection, with speeds of up to 2Mbps. ...
www.e-shopping.co.uk/adsl_connection.htm - Similar pages

"Always On" Genealogy
... Spend Some Money. A sensible precaution to take with an "always on" Internet
connection is to purchase and install firewall software or hardware. ...
www.oz.net/~markhow/writing/dsl.htm - 11k - Cached - Similar pages


nrabate
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1435