KudoZ home » Polish to English » Tourism & Travel

służby parterowe

English translation: bell service staff


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:służby parterowe
English translation:bell service staff
Entered by: xxxAnzo

16:40 Aug 30, 2014
Polish to English translations [PRO]
Tourism & Travel
Polish term or phrase: służby parterowe
słuzby parterowe hotelu

czy ktoś wie? Może ja źle szukam, ale za nic nie mogę znaleźć. z góry dziękuję :)
xxxAnzo
bell service staff
Explanation:
The bell service staff is of critical importance to a hotel, as they are the first and the last people on the hotel's staff that a customer interacts with. The bellman's job is to greet customers, direct them to the check-in desk, carry the customers' baggage to and from their cars, and educate guests.

Read more : http://www.ehow.com/about_5561108_duties-responsibilities-be...

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2014-08-30 16:51:19 GMT)
--------------------------------------------------

Praktyki zawodowe - Hotelarstwo i Turystyka
www.etins.edu.pl/pliki/ps
Służby parterowe (przywitanie i pożegnanie gościa, zapewnienie obsługi bagażowej, utrzymanie porządku w hollu recepcyjnym i przed wejściem do obiektu).
Selected response from:

Dariusz Saczuk
United States
Grading comment
serdecznie dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bell service staff
Dariusz Saczuk
3porters
geopiet
3[hotel] ground staffxxxGeorge BuLah
3guest services
Frank MacroJanus


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bell service staff


Explanation:
The bell service staff is of critical importance to a hotel, as they are the first and the last people on the hotel's staff that a customer interacts with. The bellman's job is to greet customers, direct them to the check-in desk, carry the customers' baggage to and from their cars, and educate guests.

Read more : http://www.ehow.com/about_5561108_duties-responsibilities-be...

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2014-08-30 16:51:19 GMT)
--------------------------------------------------

Praktyki zawodowe - Hotelarstwo i Turystyka
www.etins.edu.pl/pliki/ps
Służby parterowe (przywitanie i pożegnanie gościa, zapewnienie obsługi bagażowej, utrzymanie porządku w hollu recepcyjnym i przed wejściem do obiektu).

Dariusz Saczuk
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100
Grading comment
serdecznie dziękuję :)

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
[hotel] ground staff


Explanation:
propozycja

xxxGeorge BuLah
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
guest services


Explanation:
This encompasses the portiers, the concierge, and reception, etc. - the services found on the first floor.

Frank MacroJanus
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 49

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
porters


Explanation:
Obsługa gości – służby parterowe.

Pracownicy służb parterowych to osoby, które w całym cyklu obsługi jako pierwsze i ostatnie mają kontakt z gościem. Osoby te podlegają bezpośrednio kierownikowi recepcji. Powinien cechować ich schludny wygląd i nienaganne maniery. Jak inni pracownicy powinni pracować w uniformach.

PARKINGOWY – zakres obowiązków: • obsługuje parking hotelowy • przyjmuje pojazdy • rejestruje ruch pojazdów • chroni pojazdy przed kradzieżą • pobiera opłaty parkingowe

PORTIER – zakres obowiązków: • pełni służbę przy wejściu do hotelu • otwiera i zamyka drzwi • wita i żegna gości • pomaga gościom w transporcie bagaży • wskazuje miejsce parkingowe • zamawia gościom taksówki

BAGAŻOWY – zakres obowiązków: • przenosi bagaże gości • przejmuje opiekę nad gościem po jego odejściu od recepcji • obsługuje zarówno gości indywidualnych jak i grupy turystyczne

Opieka bagażowego nad gościem polega dokładnie na: (po odejściu gościa od lady recepcyjnej): 1. odprowadza gościa do pokoju, po drodze może zapoznać gościa z topografią hotelu 2. po wejściu do pokoju powinien: • zapalić światło • pozostawić bagaż we wskazanym przez gościa miejscu • zaproponować otwarcie okna lub zaciągnięcie zasłon • poinformować o możliwości regulacji ogrzewania i klimatyzacji • pokazać działanie innych urządzeń

Zabierając bagaże z pokoju wyjeżdżającego gościa bagażowy powinien: 1. ustalić z gościem: • które bagaże są do zabrania • dokąd należy odnieść bagaż 2. zapytać gościa, czy można jeszcze coś dla niego zrobić 3. żegnając gościa podziękować za pobyt w hotelu i zaprosić do ponownego przyjazdu

Marzena Wojciechowska dla AP Edukacja, Poznań 2009 r. - http://docs7.chomikuj.pl/115073485,PL,0,0,Obsługa-gości---sł...

---------------

Porters:

These employees also used to be called bellhops, and in some hotels they still are. They usually dress in uniform, so that guests recognize that they are employees of the hotel.

As soon as a guest checks in at the front desk, the porter helps the guest take his or her luggage to the room and makes sure the room is acceptable to the guest. Often the porter is asked questions about other services at the hotel, so he or she should be knowledgeable of all the hotel has to offer. Porters are usually hired at full service hotels, not motels. - http://www.jobmonkeyjobs.com/cm/resorts/hotel_positions

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48