KudoZ home » Polish to English » Transport / Transportation / Shipping

pochylenia podłużne

English translation: gradients


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:pochylenia podłużne
English translation:gradients
Entered by: Jay Whitten

08:33 Oct 29, 2007
Polish to English translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping
Polish term or phrase: pochylenia podłużne
"Poniższe parametry urządzeń kolejowych nie ulegną zmianie:
-trasowanie (promienie, przechyłki, łuki przejściowe, pochylenia podłużne itd.)
-lokalizacja przystanków osobowych i stacji kolejowych"
Jay Whitten
Russian Federation
gradients
Explanation:
a measure of how steeply the tracks go uphill or downhill.
Selected response from:

PAS
Grading comment
Thanks to everyone for their help!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1longitudinal slopesPolangmar
4 +1longitudinal grade (s)A.G.
4 +1gradients
PAS


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gradients


Explanation:
a measure of how steeply the tracks go uphill or downhill.


    Reference: http://findarticles.com/p/articles/mi_m0BPW/is_5_15/ai_n6354...
PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks to everyone for their help!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.: A jeśli tor ma b. małe pochylenie i dużą przechyłkę (ostry zakręt, lekko pod górę/dół), to moze byc confusion (gradient jest liczony na kierunku najwiekszej zmiany kąta)
1 day21 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
longitudinal grade (s)


Explanation:
THE LONGITUDINAL GRADE OF THE RAIL TRAIL SHALL NOT BE. ALTERED WITHOUT PRIOR APPROVAL FROM THE VERMONT AGENCY OF. APPROACH AREA IS ACHIEVED FOR A VEHICLE TO ...
www.vermontrailroads.com/Documents/rail trail crossing R-1

A.G.
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 127

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Jak sam piszesz, "grade jest wyrażany zawsze w %" (chociaż jest mnóstwo wystąpień bez procentów), a w tekście nie ma procentów...:) // To dlaczego "longitudinal slope" występuje 3 razy częściej?:) // "Agree" za "agree"...:)
1 day3 hrs
  -> nie jestem przekonany ..? to jest definicja podręcznikowa; grade jest dominujacym parametrem do opisu pochylenia w budownictwie drogowym, kolejowym//ba jak studenci projektują mi teraz a T-bar ski lift, to podałem im longitudinal slope, a nie grade

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
longitudinal slopes


Explanation:
There was a small longitudinal slope of about 0.2 % over the full track length.
http://tinyurl.com/39ttv4

...15 ‰ against 22 ‰ longitudinal slope...
http://tinyurl.com/3cpo9w

http://tinyurl.com/2tdvxu

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 475

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.: Nie: slope jest wyrażany zawsze w kątach, grade w %. Tu czytaj: longitudinal slope, the grade of which is 0.2% ...//jeśli opis jest jakościowy, slope tez moze być
12 hrs
  -> Nie rozumiem - w tekście nie ma ani kątów, ani procentów, a w takiej sytuacji lepiej użyć wyrażenia częściej występującego w podobnych kontekstach. // Dziękuję, o ten charakter opisowy właśnie mi chodziło.:)