KudoZ home » Polish to English » Transport / Transportation / Shipping

ukres rozjazdu

English translation: fouling point


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:ukres rozjazdu
English translation:fouling point
Entered by: bartek

13:18 Dec 4, 2010
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
Polish term or phrase: ukres rozjazdu
Kolizja – starcie pociągu z wózkiem motorowym WM15 i wagonem platformą w ukresie rozjazdu, które uległy wykolejeniu spowodowane wadliwym działaniem odcinka izolowanego zwrotnicowego.



Ukres to miejsce przy zbiegających się torach (rozjazd, skrzyżowanie torów), dokąd wolno zająć tor taborem bez uniemożliwiania przejazdu po drugim torze. Ukres jest wyznaczony przez miejsce, gdzie spotykają się skrajnie sąsiednich torów.
Marta28
fouling point
Explanation:
jeśli słupek ukresu to z "indicator/marker"


A ground mounted sign to mark the fouling point.

Fouling point:
The limit of occupation of converging tracks at turnouts and crossings.

A po polsku:
Ukres to miejsce przy zbiegających się torach (rozjazd, skrzyżowanie torów), dokąd wolno zająć tor taborem bez uniemożliwiania przejazdu po drugim torze. Ukres jest wyznaczony przez miejsce, gdzie spotykają się skrajnie sąsiednich torów. (Wikipedia)

LUB

Co to jest ukres?



Ukresem nazywamy miejsce, w którem dwa tory zbliżają się do siebie na odległość 3,50 m od osi obydwóch torów.
Ukres jest granicą, do której mogą na jednym torze znajdować się pojazdy, nie zagrażające jeździe po torze sąsiednim.
http://tinyurl.com/323d7up

i już nie ma konieczności dodawania żadnego rozjazdu
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(wye, plate, frog [angle], czy po prostu railroad) switch
adamgajlewicz
4fouling point
bartek
3railtrack section beyond the clearance pointGrzegorz Mysiński


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(wye, plate, frog [angle], czy po prostu railroad) switch


Explanation:
Chciałbym wiedzieć jakiego rozjazdu, ale .....
Tak to wyglad w Polsce
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ukres
a tak w Anglii
http://en.wikipedia.org/wiki/Railroad_switch#Frog_.28common_...


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Railroad_switch#Frog_.28common_...
    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ukres
adamgajlewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
railtrack section beyond the clearance point


Explanation:
Tak bym próbował. Rozumiem, że pociąg albo wózek były już za tym punktem i dlatego doszło do kolizji.
Ewentualnie też ,,railtrack section between the clearance point and the switch/turn-out''.



    Reference: http://definitions.uslegal.com/c/clearance-point-railroad-op...
    Reference: http://www.aldoninfo.com/ClearanceMarker.html
Grzegorz Mysiński
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 92

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fouling point


Explanation:
jeśli słupek ukresu to z "indicator/marker"


A ground mounted sign to mark the fouling point.

Fouling point:
The limit of occupation of converging tracks at turnouts and crossings.

A po polsku:
Ukres to miejsce przy zbiegających się torach (rozjazd, skrzyżowanie torów), dokąd wolno zająć tor taborem bez uniemożliwiania przejazdu po drugim torze. Ukres jest wyznaczony przez miejsce, gdzie spotykają się skrajnie sąsiednich torów. (Wikipedia)

LUB

Co to jest ukres?



Ukresem nazywamy miejsce, w którem dwa tory zbliżają się do siebie na odległość 3,50 m od osi obydwóch torów.
Ukres jest granicą, do której mogą na jednym torze znajdować się pojazdy, nie zagrażające jeździe po torze sąsiednim.
http://tinyurl.com/323d7up

i już nie ma konieczności dodawania żadnego rozjazdu

bartek
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 320