KudoZ home » Polish to English » Transport / Transportation / Shipping

okres niedostatecznej widoczności

English translation: conditions of insufficient visibility


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:okres niedostatecznej widoczności
English translation:conditions of insufficient visibility
Entered by: CarrieRooster

12:12 Feb 12, 2012
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Transport / Transportation / Shipping / traffic regulations
Polish term or phrase: okres niedostatecznej widoczności
Zabrania się jazdy wierzchem po drodze twardej w okresie niedostateczne widoczności.

Z kodeksu ruchu drogowego. Niestety nie udało mi się znaleźć oficjalnego tłumaczenia na angielski :-(
CarrieRooster
conditions of insufficient visibility
Explanation:
http://www.vozhdenieauto.com/en/management-car-dark-time-3.h...
Selected response from:

IRA100
Grading comment
Dzięki.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1conditions of insufficient visibilityIRA100
3 +1period of poor visibility
geopiet
Summary of reference entries provided
widoczność a widzialnośćPolangmar

Discussion entries: 5





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
period of poor visibility


Explanation:
Motorist Warning Systems
Several bridge failures involving the collapse of a bridge span have occurred in the recent past as a result of the collision of a ship with the bridge. In the immediate aftermath of such an accident, the potential exists for drivers to be unaware of the danger and to drive off the damaged bridge before warning devices and barricades can he erected. This hazard in compounded by the fact that such accidents are likely to occur at night or in periods of poor visibility. - http://www.fhwa.dot.gov/engineering/hydraulics/policymemo/t5...

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2012-02-12 12:56:38 GMT)
--------------------------------------------------

bardziej na temat,

Existing longitudinal pavement markings yield benefits far greater than their costs. They increase safety and reduce congestion. Much of the safety benefit is achieved during periods of poor visibility. That suggests checking roadway retroreflectivity regularly and restriping promptly when retroreflectivity drops below recommended levels. - http://www.fhwa.dot.gov/publications/publicroads/93summer/p9...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 152
Notes to answerer
Asker: Thanks.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  smok
3 hrs

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
conditions of insufficient visibility


Explanation:
http://www.vozhdenieauto.com/en/management-car-dark-time-3.h...

IRA100
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 57
Grading comment
Dzięki.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Tak, również te "okresy" w polskiej wersji brzmią co najmniej dziwnie.
6 hrs




Reference comments


7 hrs
Reference: widoczność a widzialność

Reference information:
...spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi; 2. przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
http://tinyurl.com/79etn28 [cytaty z Kodeksu drogowego]

W warunkach ograniczonej widzialności, podczas nocnych mgieł i opadów...
W warunkach ograniczonej widzialności kierowca o wiele później zobaczy pieszego...
...pojazdy samochodowe, zawierająca element odblaskowy umieszczany w sposób zapewniający widzialność w nocy i w warunkach ograniczonej widzialności...
http://tinyurl.com/7vce3h8

Aż uwierzyć trudno, że autorzy Kodeksu w innym jego miejscu pomylili widzialność z widocznością. Są w sieci wyjaśnienia tej różnicy:

Widoczność (visual) – możliwość dojrzenia przedmiotu z pewnej odległości przy określonej widzialności (zależne jest to od człowieka).
Widzialność (visibility) – określona przez przyrządy mierzące przejrzystość (podawana w [m] lub [km]; niezależna od człowieka);
Widoczność [a] widzialnoś[ć]
Jak patrzysz w ścianę, to pomimo dobrej widzialności, widoczność jest zero.
http://www.helicopters.zafriko.pl/kat/podzial_na_strefy

Czy RVR to jest widoczność czy też widzialność?
Widoczność to możesz mieć z kabiny, bo dużo przeszkleń zamontowali. W meteorologii masz widzialność, czyli miarę przezroczystości powietrza.
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne...

Niestety, w poradni językowej zabrakło meteorologa - wyjaśnienie różnicy polega na interpretacji czysto lingwistycznej, bez uwzględnienia od dawna przyjętego w meteorologii rozróżnienia: http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=753

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 475