KudoZ home » Polish to French » Construction / Civil Engineering

filament boudine

French translation: żarnik skrętkowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:filament boudine
French translation:żarnik skrętkowy
Entered by: Tradpol

18:49 Nov 24, 2008
Polish to French translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / electricite
Polish term or phrase: filament boudine
wyobrażam sobie jak to wygląda, ale jak to NAZWAĆ FACHOWO! Słownik podaje "w kształcie serdelka", bardzo ładnie, ale mało technicznie...
Tradpol
Poland
żarnik skrętkowy
Explanation:
żarnik w kształcie skrętki
Selected response from:

Witold Lekawa
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5żarnik skrętkowy
Witold Lekawa
5żarnikSidlo Andrzej
4Włókno skręcone spiralnie
elzbieta jatowt


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Włókno skręcone spiralnie


Explanation:
domyślam się,że chodzi o żarówkę. Słownik francuski podaje, czasownik: "boudiner-1°tordre légérement le fil avant de le mettre sur les bobines. P. passé "boudiné" zwinięty w spiralkę, zakręcony. Boudiné, to raczej w formie kiszki niż serdelka.

elzbieta jatowt
France
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 39
Notes to answerer
Asker: Nie chodzi tu o żarówkę tylko o jakieś urządzenie do malowania w próżni... Mowa o katodach i takich tam, ale kontekstu nie ma tak naprawdę. A słownik marudzi o tym serdelku zupełnie niepoważnie :)


12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
żarnik


Explanation:
To ogólnie można nazwać właśnie żarnikiem

Sidlo Andrzej
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
żarnik skrętkowy


Explanation:
żarnik w kształcie skrętki


    Reference: http://pubserv.uprp.pl/PublicationServer/Temp/jv89qcl0rsgi81...
    Reference: http://lumen.iee.put.poznan.pl/studenci/sem3-prom-opt/Lab4.p...
Witold Lekawa
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Bardzo dziękuję!