KudoZ home » Polish to German » Accounting

ceny ewidencyjne

German translation: Erfassungspreis


20:25 Aug 4, 2006
Polish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting /
Polish term or phrase: ceny ewidencyjne
Przychody, rozchody i zapas nowych szalunków były księgowane w cenach ewidencyjnych. Przychody i rozchody używanych szalunków były ewidencjonowane według cen zakupu, a zapasy według aktualnej wartości księgowej, tj. po pomniejszeniu cen ewidencyjnych o koszty (odpisy) zużycia. Ponadto co kwartał zmieniane były ceny ewidencyjne zapasu szalunków, a celem tych zmian było uwzględnienie różnic kursowych wynikających z przeliczenia waluty Euro na PLN.

Upaly sie skonczyly, a moja glowa cos dalej nie chce pracowac :-((
Z gory dziekuje za pomoc
Danuta Polanska
German translation:Erfassungspreis
Explanation:
To wersja, którą sama stosuję, choć gugiel jej nie potwierdza. Nie wiem czy brzmi przekonująco :-) ale może ktoś zaproponuje coś lepszego...
Selected response from:

Aga Blazek
Grading comment
W firmie, dla ktorej tlumaczylam przyjelo sie to okreslenie. A pani z ktora rozmawialam, stwierdzila, ze nie warto za bardzo sie tym przejmowac, bo - i tu cytuje: przeciez tego i tak nikt nie czyta... :-))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1BewertungspreisJoanna Łuczka
3ErfassungspreisAga Blazek


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Erfassungspreis


Explanation:
To wersja, którą sama stosuję, choć gugiel jej nie potwierdza. Nie wiem czy brzmi przekonująco :-) ale może ktoś zaproponuje coś lepszego...

Aga Blazek
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
W firmie, dla ktorej tlumaczylam przyjelo sie to okreslenie. A pani z ktora rozmawialam, stwierdzila, ze nie warto za bardzo sie tym przejmowac, bo - i tu cytuje: przeciez tego i tak nikt nie czyta... :-))
Notes to answerer
Asker: Ten termin tez mi chodzil po glowie, pojawia sie w tym znaczeniu na wielu stronach pl. Martwi mnie jednak, ze na stronach de termin ten odnosi sie czesto do cen w dostawach obowiazkowych produktow rolnych w DDR. Joanna proponuje Bewertungspreis, co Ty na to?


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Bewertungspreis


Explanation:
Głowy nie daję...
Poniżej definicje:
"Cena ewidencyjna to cena przyjęta do ewidencji wartościowej rzeczowego składnika majątku".

"Der Bewertungspreis ist Grundlage für die Ermittlung des Warenwertes in der Bilanz"

Joanna Łuczka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klick
9 hrs