KudoZ home » Polish to German » Bus/Financial

dolaryzacja

German translation: Dollarisierung

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:dolaryzacja
German translation:Dollarisierung
Entered by: james18

19:17 Jan 28, 2004
Polish to German translations [PRO]
Bus/Financial
Polish term or phrase: dolaryzacja
zlikwidowano dolaryzację gospodarki,
Praca pt. rozwój polskiej gospadarki
james18
Poland
Dollarisierung
Explanation:
?
www.internetkanzlei.to/iwf_dollarisierung.html

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-28 20:54:44 (GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze parê przyk³adów dla niepryekonanych domen¹ to:

www.ila-bonn.de/archiv/243inhalt.htm
www.auwi.uni-hohenheim.de/forsch/downs/dollar.pdf
www.uni-protokolle.de/nachrichten/id/13852
www.politikforum.de/forum/archive/2/2002/01/2/13631

i wiele innych
Selected response from:

Anna Bittner
Grading comment
dziekujê wszystkim za pomoc, wybieram Dollarisierung, œwiadomy ¿e zarówno Polacy jak i Niemcy nie musz¹ zrozumieæ tego pojêcia
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Dollarisierung
Anna Bittner
3 +1Bindung der Wirtschaft an den Dollar
henryk
3 +1Caly zwrot nizej
Jerzy Czopik


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Dollarisierung


Explanation:
?
www.internetkanzlei.to/iwf_dollarisierung.html

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-28 20:54:44 (GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze parê przyk³adów dla niepryekonanych domen¹ to:

www.ila-bonn.de/archiv/243inhalt.htm
www.auwi.uni-hohenheim.de/forsch/downs/dollar.pdf
www.uni-protokolle.de/nachrichten/id/13852
www.politikforum.de/forum/archive/2/2002/01/2/13631

i wiele innych


    Reference: http://www.internetkanzlei.to/iwf_dollarisierung.html
Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1101
Grading comment
dziekujê wszystkim za pomoc, wybieram Dollarisierung, œwiadomy ¿e zarówno Polacy jak i Niemcy nie musz¹ zrozumieæ tego pojêcia

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO
0 min

neutral  Andrzej Lejman: nie zrozumie nikt po drugiej stronie Odry
54 mins
  -> mylisz sie, mój mąż (Niemiec, nie zna polskiego) bez chwili wahania potrafił wyjaśnić to słowo!

agree  leff: mnie tam mąż przekonuje
1 hr

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Caly zwrot nizej


Explanation:
Der Bezug der Wirtschaft zum Dollar wurde aufgehoben.

Nie probowalbym tego tlumaczyc doslownie, bo w Niemczech nikt nie zrozumie.

Alternatywnie:

Die Wirtschaft wird nicht mehr dollarbezogen dargestellt.

Dolaryzacja: Dollarbezug, ale z odpowiednim uzyciem, gdyz nie jest to doslownie

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 3623

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: a może "Abhängigkeit von..."
51 mins
  -> Nie wiem, na ile gospodarka PL ZALEZY od dolara? Wiec raczej nie

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Bindung der Wirtschaft an den Dollar


Explanation:
propozycja

henryk
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: dobra propozycja
1 hr